6.12.10

W Peniche wiatr wieje stale

Miejscowość Peniche położona jest w regionie Estramadura, na północ od Lizbony. Godzinka jazdy. Na miejscu czekają: otwarty ocean; szeroka, biała, piaszczysta plaża i urocze krzaczaste wydmy.
Kiedyś miasteczko znajdowało się na wyspie, dziś to już półwysep. Dla spragnionych wysepek jest jednak atrakcja - niewielki archipelag wysp Berlenga. Jest on rezerwatem wodnego ptactwa i podziwiać go można spod latarni morskiej w Peniche.
Latem spotkać tam można mnóstwo młodych ludzi, spragnionych fal. Surfować można niezależnie od kierunku wiatru. W wakacje odbywają się tu rozmaite surf-campy, a także Mistrzostwa Europy. Ja jednak najbardziej lubię skały półwyspu Papoa. Ostro i nieregularnie wpadające do wody.
Cudownie tam pachnie powietrze. Słońcem, solą, morską bryzą i sardynkami. Pamiętam jedno popołudnie. Silny wiatr podwiewał mi spódnicę, a ja patrzyłam przed siebie, uśmiechając się. Tak po prostu.

8 komentarzy:

  1. takie widoki to ja mogę podziwiać godzinami :) jednak nie lubię silnego wiatru i szybko uciekam z takich miejsc ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja byłam narazie tylko w Sagres, ale wszystko przede mną, tym bardziej po takiej prezentacji :-)
    Kocham te klify :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak już się jest w Peniche to trzeba spróbować caldeirady ;)

    Mi się to miasteczko głównie z zapachem ryb kojarzy, a nie z surfingiem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam tam moje pierwsze i ostatnie w życiu wielkie sardynki. Wstyd, znajomy Portugalczyk musiał mi wyciagać ości bo się poddałam po 10minutach :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie klify, dźwięk rozbijających się fal, wiatr szarpiący całym jestestwem :) I to odczuwanie potęgi natury gdy stoi się na krawędzi takiego urwiska (ja oczywiście z jakieś 3 metry od krawędzi ;) )

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne widoki, poszarpany i nie jednolity brzeg. targana ciekawością i strachem, miałabym ochotę podejść na sam skraj...

    OdpowiedzUsuń
  7. These pictures are very nice , beautiful place in Portugal.

    greetings, Joop

    OdpowiedzUsuń

TOP