19.1.11

Plaça Reial w Barcelonie

Plaça Reial - jedno z wielu popularnych miejsc w Barcelonie. To niewielki placyk ukryty wśród wąskich uliczek dzielnicy gotyckiej. Zacieniony, pełen palm. Główne wejście znajduje się przy La Rambla, ale i tak łatwo je przegapić. Znajdują się tu liczne kafejki, bary i popularne kluby.
W centralnej części placu stoi fontanna, miejsce wielu spotkań. Otaczają ją piękne, klimatyczne latarnie projektu Antoniego Gaudiego. Plaza Real jest miejscem świeżym i naprawdę przyjemnym.
Można tam wypić kawę albo obejrzeć jeden z licznych koncertów pod gołym niebem. Co jakiś czas odbywają się tam niewielkie targi z rękodziełem itd. Warto też usiąść i odpocząć przez chwilę w trakcie intensywnego zwiedzania.
Kto czytał "Cień Wiatru", pewnie pamięta, że właśnie tam mieszkała ze swoim wujem pierwsza platoniczna miłość głównego bohatera - Klara. Na placu znajduje się również bardzo lubiany ,niskobudżetowy hostel. Nazywa się Kabul i szukając noclegu natknęłam się na mnóstwo pozytywnych opinii na jego temat, niestety miejsca były już wyprzedane. Może ktoś jednak z tej informacji kiedyś skorzysta?

9 komentarzy:

  1. Byłam na tym placyku :)
    Podoba mi się.
    Książkę też czytałam,ale nie skojarzyłam miejsca.
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cień wiatru mnie zmęczył, ale Barcelona nie:) Niestety tego ładnego miejsca jakoś nie pamiętam:(

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja uwielbiam "Cień Wiatru" i mogę czytać go bez końca! Nie wiem co znaczy "mordoksiążka", ale nie brzmi to miło.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja uwielbiam i Barcelonę i "Cień Wiatru":-) Super, że już na facebooku!

    OdpowiedzUsuń
  5. Facebook = Mordoksiążka :] A Ty mnie o najgorsze podejrzewasz :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Miejsca jak z bajki, a "Cienia wiatru" i ja jakos nie moglam strawic, moze jeszcze raz do niego podejde...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. upss, a ja nie znam tej książki :/
    plac bardzo fajny, a informacja o noclegu przydatna :D

    OdpowiedzUsuń
  8. OK Beranku przyznaję, byłam pewna, że nawyzywałeś ksiązkę ;)

    OdpowiedzUsuń

TOP