16.3.11

Najładniejsze parki Paryża - Jardin des Plantes

Prawie nie poznałam tego parku. Gdy widziałam go w sierpniu, wyglądał bajecznie. Zamiast trawnika - kwieciste dywany. Ilość barw przyprawiała o zawrót głowy... Cóż, każda pora roku rządzi się swoimi prawami.
Wczesną wiosną park nieco straszył brakiem liści, ale na swój sposób i tak jest interesujący. Wiem jednak, że patrząc na te zdjęcia trudno uwierzyć, że latem kwitnie tu aż 2 tys. roślin z całego świata! Musicie sobie to wyobrazić lub wyszukać w Google :)
Jardin des Plantes to jeden z głównych ogrodów botanicznych we Francji. Położony w V dzielnicy, tuż przy rzece. Jego powierzchnia to 28 hektarów. Założony został w XVII w. jako "królewski ogród roślin leczniczych". 
Niewiele później otwarto go dla mieszkańców Paryża. Dziś jest bardzo popularnym miejscem spotkań, rodzinnych spacerów i leniwego odpoczynku. Nawet teraz, kiedy kolorów w nim niewiele, w parku mija się mnóstwo osób.
Dzieci biegają, młodzież zajada się "przysmakami" z pobliskiego McDonalds'a.
Rodzice dyskutują, starsi ludzie czytają gazety i książki. Ale atrakcji jest więcej - na terenie parku znajduje się też niewielki ogród zoologiczny oraz Muzeum Historii Naturalnej z jedną z największych ekspozycji świata. 
Widać już, że świat powoli budzi się do życia po długiej i szarej porze zimowej. Pierwsze kwiatki obsypują drzewa. Zaczyna pachnieć. Kwitnąć. Zachwycać.
 Już niedługo ogród zapełnią wielobarwne rabatki. I będzie przepięknie :)

8 komentarzy:

  1. Pięknie kwitną te drzewa ... ach wiosny, wiosny już chcę - a u mnie a blogu wciąż zima i jeszcze potrzyma, bo zdjęć przywiozłam ogrom. Ja tam potrafię sobie wyobrazić ogród, który pokazałaś w mega wiosennej szacie :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja poproszę taki park w mojej okolicy ;)
    Jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię wędrowki w takim parku - tylko szkoda że nie mam takiego w okolicy :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak byłem tam późną jesienią to wiało pustkami

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny ogród :-) A tam już wiosna na całego :-o

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać,że wiosna tam przychodzi wcześniej

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko, juz kwitna drzewa???
    Niesamowite! Zazdroszcze!!!

    OdpowiedzUsuń

TOP