21.9.11

Regent's Park - zielono i sentymentalnie

Jedną z rzeczy, których zazdroszczę Londyńczykom jest to, że w każdej chwili mogą pójść do Regent's Park. Gdybym ja miała taką możliwość, byłabym naprawdę bardzo szczęśliwa.
Uwielbiam ten park. Pisałam o nim już wcześniej (tutaj). Jest bardzo zadbany, idealnie zielony i cudownie kwitnący. Kwiaty widuję w nim zarówno latem, jak też jesienią i wczesną zimą. Szare wiewiórki też! :)
W Londynie parków jest dużo i tak szczerze mówiąc, każdy jest ładny i ma swój urok. Regent's Park darzę jednak uczuciem szczególnym. Przy tym parku mieszkałam w Londynie, gdy byłam tam pierwszy raz. Co więcej, byłam w nim z kimś, dzięki komu do Londynu w ogóle poleciałam.
Z kimś, kto potrafił wywołać na mojej twarzy wielki uśmiech. Z kimś, kto szturchał mnie łokciem na ławce. Niestety, już nigdy na niej nie usiądziemy razem. Ale ja zawsze będę pamiętać i wierzyć, że kiedyś się jeszcze spotkamy, ale może tym razem w jakimś lepszym świecie.
Teraz, we wrześniu, było widać, że JESIEŃ nadchodzi już wielkimi krokami. Pokolorowała liście, czuć ją w szumie wiatru i widać w lekko falujących gałęziach. Żałuję tylko, że zabrakło chociaż odrobiny słońca.
 Ale róże w Queen Mary's Garden mnie nie zawiodły i cudownie jeszcze kwitły :)
Regent's Park jest paskudnie romantyczny, muszę to przyznać. I chociaż zazwyczaj nie lubię takich "idealnych" miejsc, w tym wypadku jest inaczej.
Ilość uroczych alejek i cichych zakątków jest taka, że każdy znajdzie swój :) Zawsze wzruszają mnie te leżaki i plączące się dookoła kaczki i inne stworzenia.
Wiem, że wrócę tam jeszcze wiele razy. Kto chce wrócić ze mną?

6 komentarzy:

  1. Fantastyczny jest!
    Dziękuję za spacer po nim :)

    OdpowiedzUsuń
  2. rzeczywiście romantyczny do szpiku kości-doskonały na pierwsze randki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię klasykę tego ogrodu. Kopiowałam kilka rzeczy do własnego, ale otoczenie nie to. Piękny jest :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tam jesień, u nas jesień. Ale ta londyńska mimo wszystko taka bardziej zielona, u nas za to bardziej złota.

    OdpowiedzUsuń

TOP