8.10.11

Ioannis Kapodistrias Airport - lotnisko ekstremalne!

Jednym z miejsc, które na Korfu podobały mi się najbardziej jest zdecydowanie lotnisko. Do tej pory wydawało mi się, że lotnisko na Maderze jest najciekawszym w Europie. Teraz jednak muszę przyznać, że port Ioannis Kapodistrias wygrywa!
W czasie lądowania nie siedziałam przy oknie, więc nie byłam świadoma, w jakich warunkach lądujemy. Dowiedziałam się dopiero, kiedy w czasie jednej z wycieczek pojechaliśmy na wspaniały punkt widokowy nad pasem startowym.
Jest tu miła restauracja i ... duże zaskoczenie. Przynajmniej dla mnie. Lotnisko jest niewielkie, położone ok. 3km na południe od miasta Korfu (Kerkyra). Jeden terminal, o ile pamiętam jedna taśma z walizkami. W drodze powrotnej swój bagaż po odprawie bagażowej trzeba ręcznie odnieść w inne miejsce i w ten sposób go nadać. Lądowaliśmy rano, wylatywaliśmy w nocy. Nie widziałam lotniska z góry, dlatego, żeby móc Wam pokazać jego niesamowitość kupiłam pocztówkę, która jest na samej górze tego wpisu. Przyznajcie - to naprawdę robi wrażenie !
Pas startowy wygląda, jakby wybudowano go na morzu. Dodatkowo w sąsiedztwie dwóch najbardziej pocztówkowych atrakcji Korfu - "Mysiej Wyspy" (ta porośnięta drzewami, z tyłu) oraz wysepki Vlacherna na której znajduje się kościół. Można na nią dojść, ponieważ z lądem łączy ją wąska grobla. A na sąsiednią ,"Mysią" Pantikonissi pływają często wodne taksówki.
Mieliśmy wielkie szczęście. Poza sezonem na lotnisku ląduje kilkanaście samolotów na dobę i akurat w tym czasie schodził do lądowania Easy Jet.
Jest to wrażenie jedyne w swoim rodzaju. Wszystko dzieje się bardzo szybko, bardzo głośno i wygląda bardzo... niebezpiecznie. Rewelacja! Szkoda, że drzewa zasłaniają część pasa, ale mimo wszystko, nie zapomnę nigdy tego widoku !!!

12 komentarzy:

  1. mieszkałam tuż obok,wiec wieczorny spacer na Vlachernę był stałym rytuałem pod pasem startowym:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre jest też lotnisko na Gibraltarze. Pas startowy zaczyna się w Atlantyku, ciągnie się prawie do Morza Śródziemnego, a w połowie przecina go droga, która na czas startu i lądowania samolotu jest zamykana :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się boję takich lotnisk :/
    Przy okazji znalazłam liste 10 najniebezpieczniejszych lotnisk świata:
    http://www.toptenz.pl/10_najbardziej_niebezpiecznych_lotnisk_swiata.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę się wybrać do Grecji, nawet jeśli miałabym wylądować na takim ciekawym pasie :) Pozdrawiam Cię i życzę miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pas startowy na Korfu zaczyna się w wodzie. Tam są umieszczone początkowe światła pasa. Ja wyglądałam prze okno choć jestem panikara samolotową. Niesamowite wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny ten punkt widokowy!
    Lubię takie lotniska. Na Bali jest podobnie - samolot ląduje tuż nad plażą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak jak pisze Michał, na Gibraltarze lotnisko też jest niezłe. Niestety czekałam i czekałam, i czekałam, ale nic nie chciało ani wystartować, ani wylądować...

    OdpowiedzUsuń
  8. Am fost de doua ori in Corfu, la locatii diferite. Doresc sa ma mai duc pentru ca imi place foarte mult insula.

    OdpowiedzUsuń
  9. A dla mnie wyjazd na Corfu czyli po Grecku Kerkyra to jak na razie wielkie marzenie...

    OdpowiedzUsuń
  10. Michał, Ewa - pamiętam jak u Ciebie Ewa o tym na Giblartarze czytałam. I małpę konkursową też pamiętam :)

    Espresso - niezłe są niektóre z tej listy!

    Ola - to fajna lokalizacja!

    Margarytka - ja nie żałuję, że nie widziałam ;)

    Yba - muszę Bali wygooglować!

    Agni - myślę, że są znacznie ciekawsze miejsca...ale jeśli marzysz, to nie będę odradzać!

    OdpowiedzUsuń
  11. a co w tym lotnisku takiego przerażającego?
    że obok pasa jest woda? lądując w nocy nawet tego nie widać,
    normalny pas - 2300 m x 45 - na 737 to aż za dużo
    wystarczy 1900, a wystartuje z 1500
    nawet zawróci na samym pasie bez tej nawrotki na końcu
    a że woda?
    a jak jest ziemia to bezpieczniej?

    fajnie bo malownicze, a co do bezpieczeństwa - nie zalicza się do trudnych
    na st, martin jest trudno i też nie przez wodę,
    tylko długość pasa 2349 - a zaraz za nim prostopadłego łańcucha górskiego
    który wymusza bardzo szybkie wznoszenie
    na st martin lądują nawet jumbo - 747,
    a jest tam pas o 26 metrów .......krótszy !!!!!! od KORFU
    tam jest dopiero wyzwanie

    korfu to port z czystym i łatwym podejściem z obu stron i z 17 i z 35

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdzie nie napisałam że w tym lotnisku jest coś przerażającego.
      Uważam, że jest fajne, super wygląda jak samoloty lądują dzięki czemu jest godne uwagi i o tym jest ten wpis. Jak schodzi do lądowania wygląda to z boku niebezpiecznie, ale nie mam 5 lat i wiem, że skoro tam jest od tylu lat to jest z nim wszystko ok. A to że są inne, ciekawsze lotniska - wiem, ale na nich nie byłam wiec o nich nie piszę.

      Usuń

TOP