27.5.12

Praga. Wrażenia pierwsze.

To miał być mały wyjazd na szybką regenerację sił przed szczytem sezonu w pracy. Byłam w Pradze już trzykrotnie, za każdym razem zimą i na bardzo krótko (zwykle kilka godzin). Wspomnienia miałam pozytywne, jednak to, co zastałam w tym mieście wiosną, zauroczyło mnie i mimo, że od powrotu minęło już kilka godzin, to ciągle pod urokiem pozostaję. Praga jest przepiękna. To, co urzeka mnie najbardziej - na każdym kroku odnajduję kawałki miast, które lubię najbardziej - ulice z klimatycznymi budynkami a'la Barcelona, widoki z mostów jak w Paryżu, wąskie pastelowe uliczki jak z lizbońskiej Alfamy. Eleganckie ulice handlowe prawie jak w Londynie, czy miejsca, gdzie czuję się jak w Wilnie. A najlepsze jest to, że pomimo podobieństw, Praga ma swój charakterystyczny styl, który sprawia, że nie jest to kolejne miasto "takie jak reszta". Stolica Czech jest szalenie różnorodna, miejscami bardzo nowoczesna, a chwilami zatrzymana w czasie. Mieszają się w niej style, języki turystów z całego świata. Zachwyca zieleń, architektura i ogrom teatrów, galerii, wystaw. Jedzenie smakuje wybornie - ani razu nie byłam rozczarowana tym, co znalazło się na moim talerzu. Miasto piwem płynące, którego mieszkańcy relaksują się pływając po Wełtawie rowerami wodnymi. Mały wyjazd zaowocował głębokim uczuciem. Z miłością do Lizobony nie wygra, ale nieco depcze jej po piętach. A dzięki bliskości i przystępniejszym cenom transportu ma szansę stać się szybkim, podróżnym lekiem na złe dni.

7 komentarzy:

  1. Również uwielbiam Pragę! I podobnie jak Ty zawsze byłem tam tylko na kilka godzin, przejazdem, aż w końcu udało mi się zostać tam na kilka dni! I wiem, że jeszcze nie raz tam wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, że do Pragi mam 200km, a byłam tam tylko raz z wycieczką szkolną. Jest w planach powrót do tego pięknego miasta, czas na spojrzenie dojrzalszym okiem ;) tylko ciągle jakoś nie po drodze.

    OdpowiedzUsuń
  3. nidgy nie byłam, wstyd się przyznać, bo w Budapeszcie zdarzyło mi się kilka razy być:)

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  4. To może być początek nowej miłości :) Miasto przyciąga swoja atmosferą, pięknymi zabytkami i dobrym jedzonkiem obok kufelka piwa.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak !

    Raj nieraz bywa tak blisko , tuż za miedzą :))

    JK

    OdpowiedzUsuń
  6. Praga to dla mnie jedno z najpiękniejszych europejskich miast :) Chętnie jeszcze tam wrócę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam,

    czy mogłabyś mi polecić jakiś tani nocleg...marzę od lat o Pradze, ale brak mi talentu organizacyjnego...proszę o pomoc..:)

    Dziękuję Wielce!

    Pozdrawiam,
    KS

    OdpowiedzUsuń

TOP