26.7.12

Malá Strana - najładniejsza dzielnica Pragi

Wracamy do Pragi. Majowej, zalanej słońcem, ciepłej i wyjątkowo pięknej. Dziś jedno z moich ulubionych i zdecydowanie najładniejszych miejsc - dzielnica Malá Strana.
Pisałam już we wstępnych wspomnieniach z wyjazdu, że miasto jest wypchane po brzegi turystami. Szczególnie Stare Miasto i jego okolice. No i Most Karola, przez który raz szłam blisko 20 minut.
Ale za to tuż za mostem zaczyna się inny świat. Taki jak lubię.  Można ruszyć w kierunku zamku na Hradczanach i tam też spotkać zagranicznych gości. A można skręcić w prawo, by zgubić się w małych, prawie całkiem wyludnionych uliczkach.
Panuje w nich południowy klimat, zupełnie nie kojarzący się z dużym europejskim miastem. Tam po raz pierwszy jadłam trdelnik. To drożdżowe zawijańce, pieczone na bieżąco, więc zazwyczaj serwowane ciepłe w posypce z cynamonu, wanilii lub orzeszków.
Dużo spacerowałyśmy, często jednak siadałyśmy by odpocząć, napić się kawy albo coś przekąsić. Malá Strana pełna jest detali i niespodzianek które tworzą naprawdę oryginalny klimat.
I ta pustka... Do południa na Starówce przepychałyśmy się przez tłumy zwiedzających Pragę, a po południu uciekałyśmy jednym z mostów nie mogąc się nadziwić, że zupełnie nikogo tam nie ma!
Na poniższym zdjęciu czekałam na zamówione tuż po 12 piwo. Zimne, bo było baaardzo gorąco, a jak wiadomo, czeskie piwo to klasyka :) Nie wiedziałam jeszcze, że zamawiając duże dostanę kufel o pojemności 1l :) Małe ma 0.5l. Co kraj to obyczaj :))))

7 komentarzy:

  1. Mala Strana, a tyle ciepłych wspomnień. Dziękuję za przypomnienie klimatu tego miejsca.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. tez uwielbiam uliczki na malej stranie, ale ja w ogole cala prage lubie

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy,żadne z miast , które widziałam nie zaskoczyło mnie tak pozytywnie jak Praga. A ta część Pragi -----szczególnie:))))

    JK

    OdpowiedzUsuń
  4. Ola - pyszne są... szczególnie na ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi sie Praga, ale bylam tak dawno, ze pora ja odwiedzic kolejny raz. Pieknie ja pokazalas, az Ci zazdroszcze!

    OdpowiedzUsuń

TOP