4.10.12

Praga - relaks nad Wełtawą

Miałam ostatnio ochotę na zmiany w życiu. Mój pracodawca uznał, że pomoże mi pozmieniać nawet więcej niż planowałam. Z tej okazji dostałam dziś wypowiedzenie (firma zmienia profil działalności) i niczym Ben Affleck w "The Company Men" spakowałam swoje graty do pudła, potem do torby, spojrzałam na biurko i wyszłam. I zachciało mi się wyć.

Po cichu miałam nadzieję, że to jeszcze nie teraz, że może jeszcze się uda odwlec ten moment. Bo i ostatnio mi się pracować chciało i tak jakoś miło dosyć było. No i zaczynam swój urlop za raptem 2 dni.
Oczywiście mogę się położyć, popłakać i zacząć się użalać nad swoim jakże nędznym losem, ale zamiast tego pokażę Wam odrobinę Pragi.
Cudne jest w tym mieście, że przez jego środek przepływa rzeka. Tak jak w Paryżu, dookoła niej toczy się życie mieszkańców i turystów.
Pierwszą atrakcją są mosty zawieszona nad Wełtawą. Szczególnie Most Karola, ale to innym razem. Mi spodobały się bardzo zielone wyspy. Dochodzi się do nich mostkami, są porośnięte drzewami i bardzo urocze.
Można usiąść na ławce i poczytać książkę. Przyjść z przyjaciółmi na piwo i plotki. Usiąść w jednym z lokali czy to na lądzie czy też nawodzie aby coś zjeść i wypić. A to wszystko z cudnym widokiem.
To malownicze miejsce, idealne na leniwe, pełne relaksu popołudnia.
 W okolicy mostów siedzi mnóstwo zakochanych, przytulających sie par.
Po wodzie pływają rowery wodne, kolorowe łódeczki czy .... łabędzio-łódki dla tych z największą wyobraźnią i poczuciem humoru. Uwielbiam rzeki, szczególnie wtedy, gdy można korzystać z nich tak w 100%. Kiedy są atrakcją i mocną stroną miasta. To fantastyczne!

7 komentarzy:

  1. Może to czas zmian na lepsze? Oby i tego serdecznie życzę. Praga jest cudowna, jak zwykle. Chociaż nie miałam okazji jej zwiedzać w słoneczny dzień, więc zdjęcia są dla mnie niejaką odmiennością od tego, co widziałam w dżdżyste dni.

    OdpowiedzUsuń
  2. monika, w to właśnie staram się wierzyć, chociaż dzisiaj ciężko mi wierzyć w cokolwiek...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętaj Ajka życie jest podróżą i czasem gdy się cofniesz/zatrzymasz dostrzeżesz coś czego byś nie ujrzała idąc dalej. Z pozdrowieniami K.K

    OdpowiedzUsuń
  4. wbrew temu, co teraz widzisz, takie zmiany wychodza kazdemu na dobre.
    odkrylas nieznana mi Prage, jest rownie piekna, jak ta znana:)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Żeby zobaczyć tęczę trzeba przeczekać deszcz"...Teraz już musi być tylko lepiej. Odpoczywaj na wakacjach i z nową energią zaczynaj wszystko od nowa. "Lepsze" czeka już za rogiem:)

    OdpowiedzUsuń

TOP