3.1.13

Streets of London

Witajcie w Nowym Roku! Mam nadzieję, że Sylwester był szalony i pełen pozytywnych wrażeń! A przed nami nowe szanse, nowe wyzwania, nowe możliwości. I nowe podróże, mam nadzieję. Ja ostatnio często w myślach wracam do Londynu, który naprawdę uwielbiam, m.in. za różnorodność.

Znam kilka osób, które w Londynie były, ale nie wspominają tego dobrze. Bo za duży, zbyt przytłaczający, bardzo anonimowy. Znam też osoby, które tam nie były, ale nie chcą jechać z dokładnie tych samych powodów. Szkoda.
Bo Londyn to nie tylko zatłoczone centrum i niebezpieczne przedmieścia. To także mnóstwo cudownych dzielnic, stylowych domów oraz pięknych, często zaskakujących urodą i spokojem zakątków. Kto był i uciekł z tych głównych przewodnikowych miejsc, na pewno miał okazję się przekonać.
Są ekskluzywne dzielnice, pełne eleganckich ludzi, snobistycznych sklepów. Zawstydzające bogactwem i przepychem, zachwycające porządkiem, stylem.
Są cudowne małe podwórka w okolicach Earl's Court Road czy w bocznych uliczkach Portobello Road. Zielone, zadbane, klimatyczne.
Jest też niesamowita architektura dzielnic Chelsea i Kensington. I te wszystkie urzekające, małe, prywatne parki jak w filmie "Notting Hill".
 Budynki z niemal czerwonej cegły i wręcz idealnie czerwone autobusy.
Spokojne okolice, miłe kawiarenki, nieco parystkie w stylu sklepiki, małe targi i zaskakująco spokojne jak na wielką metropolię życie.
I nie jest prawdą, że Londyn zalewają tłumy, zawsze i wszędzie. Chodząc w sezonie, w zwykłe dni tygodnia, często byłam zupełnie sama. Czasem ktoś mnie minął, raz się śpieszył, raz nie. Londyn jest różnorodny, barwny i naprawdę wart odkrycia. Można tam znaleźć tysiące "swoich miejsc"....

16 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie byłam w Londynie.
    Jak to możliwe?!

    OdpowiedzUsuń
  2. Agus, jeszcze raz: spelnienia wszystkich marzen!
    A ulice piekne! Ja naleze do tych osob, ktore w Ladku nigdy nie byly, ale chetnie by sie wybraly! Jakos dziwnym trafem jeszcze sie nie zlozylo...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ajka, na poczatek wsztsrkiego najlepszego na 2013 i spelnienia marzen podrozniczych!
    A ja Londyn tez bardzo lubie i pewnie odwiedze w 2013, bo to jest kolejne miasto, w ktorym nie wiem jakim cudem Nuno jeszcze nie byl (na jego usprawiedliwienie moge tylko dodac, ze to ode mnie sie zarazil bakteria podroznicza).
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja nie byłam i bardzo, bardzo chcę. czy fajny czy nie.. nieważne.. to LONDYN! Miasto przesiąknięte historią i życiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi sie podobało :) choć takich fajnych ujec nie zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cała Anglia jest super. Wszystkiego Najlepszego Milutka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie byłam w Londynie, choć Anglię odwiedziłam dwa razy. Tam jest tyle pięknych miejsc....Jak dotąd najbardziej podobał mi się Burghley House, gorąco polecam. Wszystkiego dobrego w 2013!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego cudownego w Nowym Roku!
    Pokazałaś naprawdę piękny Londyn...

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak , Londyn jest tak piękny i różnorodny ,że naprawdę warto go zobaczyć mimo przepływu tak dużej ilości ludzi ,pochodzić po mieście ,zachwycić się architekturą niektórych dzielnic ,pójść nad Tamizę ,zajrzeć na Notting Hill ,a odpocząć w pięknych parkach . Dla każdego znajdzie się coś ciekawego.

    JK

    OdpowiedzUsuń
  10. londyn... byłam tylko raz, ale mam nadzieję tam wrócić, bo czuję wielki niedosyt tego miejsca! pozdrawiam noworocznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładnie, mam nadzieję że w końcu się wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam nadzieję, że i mi się w końcu kiedyś uda wybrac do Londynu troszkę zwiedzić bo na pewno jest dużo do zwiedzania, a jeśli by nawet nie było to chociaż sklepy pozwiedzam hehe :) nie no żartuję moim marzeniem jest polecieć do Londynu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytalam wszystkie 19 postow londynskich (te nowsze po raz kolejny, starsze po raz pierwszy) i juz nie moge sie doczekac!
    Tylko pogoda chyba naprawde rozczaruje, ale coz tam!
    Dzieki za te swietne relacje i zdjecia. Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na Twoją relację i ciekawa jestem Twoich wrażeń i odczuć :)

      Usuń
  14. Bardzo ładne zdjęcia. Londyn bardzo chaiałabym zobaczyć, ale uda mi się to dopiero w dalszej przyszłości. Twoje fotografie jak najbardziej zachęcają do takiego wyjazdu:)

    OdpowiedzUsuń

TOP