5.2.13

Lazurowe Okno na Gozo

Lazurowe Okno na Gozo jest chyba najbardziej popularną atrakcją tej mniejszej sąsiadki Malty. Dociera tam niemalże każdy, kto decyduje się jej zwiedzanie.

Można tam dojechać autobusem ze stolicy, w jakieś 20 minut. Większość turystów dociera jednak busami typu "hop-in, hop-off" których jeździ mnóstwo, nawet poza sezonem. Na pewno jest to wygodne i szybkie przy zwiedzaniu Gozo, ale my zrezygnowałyśmy. 
Po dotarciu na miejsce okazało się, że gigantyczne formacje skalne można obejrzeć zarówno z lądu, jak też z wody. Koszt ok. 15min rejsu niewielką, kolorową, falującą na morzu łódką to 3 Euro/1os.
Jest trochę przerażająco, bo łódka jest niska, pełna i sprawia wrażenie niestabilnej, a woda pod nią bardzo głęboka, granatowa i ciut straszna.
Wpływaliśmy do różnych małych jaskiń i oglądaliśmy przeróżne odcienie wody i kolory skał. W jasnym świetle jesiennego słońca.
To miejsce jest bardzo popularne wśród nurków.
 A poniżej ja i moje rude wówczas włosy ;) przez Lazurowym Oknem.
 Jeśli wybierzecie się na Gozo, koniecznie pojedźcie na Dwejra Point.

15 komentarzy:

  1. Łódeczki wyglądają bajkowo ! piękne zdjęcia :) Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ piękne miejsce i te niebieskie, urocze łódki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już kolejny raz widzę to okno na różnych blogach.. i zawsze piszę, ze też chcę pojechać na Maltę.. Jeszcze mi sie nie udało, ale nie tracę nadziei!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. :) cudownie jest odkrywać coś, czego przewodniki nie doceniają, a to miejsce do nas właśnie trafia :) Ja czuję wtedy dziką satysfakcję!


    P.S. Przez myśl mi nawet nie przeszło by myśleć, że Życie kogoś, kto seriali nie ogląda może być uboższe :) nigdy! Długo sama niczego nie oglądałam w TEN sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spoko wiem, że nie miałaś tego na myśli, ale jak patrzę na tę histerię serialową to mam czasem takie wrażenie ;)

      Usuń
  5. Ach te lazury... :) Ile bym dała za takie lazury tuż za oknem :)I jeszcze żeby mandarynki przy drogach dojrzewały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś tam pojadę. Jest na mojej liście :) Chętnie poczytałabym coś więcej i zobaczyła więcej zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Malcie pojawiły się już prawie wszystkie wpisy http://cale-zycie-w-podrozy.blogspot.com/search/label/Malta a o Gozo dodatkowo ten http://cale-zycie-w-podrozy.blogspot.com/2013/01/338-gozo-czyli-pozytywne-zaskoczenie.html. Zapraszam.

      Usuń
  7. Aż dziwne, że przewodniki nie traktują tego miejsca "poważnie".. jest absolutnie przepiękne.. i jeśli chodzi o Gozo to Lazurowe Okno jest tym co będę pamiętała do końca życia. Przy okazji kiedy tam byliśmy kręcili "Grę o Tron".. co prawda, wtedy jeszcze nie wiedziałam, że będzie to mój ulubiony serial, więc nie pofatygowałam się po autografy, a szkoda. Scene kręcona przy Lazurowym Oknie jest w pierwszym odcinku serialu - ślub Khala Drogo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, kiedyś na którymś blogu czytałam, że coś kręcili na Malcie lub Gozo i miesiącami próbowałam sobie przypomnieć GDZIE to czytałam a to u Ciebie :)

      Usuń
  8. It's actually a great and helpful piece of info.
    I'm happy that you shared this usefl info with us.
    Please keep us informed like this. Thanks for sharing.


    Also visit my weeb site - toeic Review for japanese

    OdpowiedzUsuń

TOP