9.3.13

Sycylia i białe saliny

Śnieg już się topi, zima powolutku będzie się wycofywać, żeby zrobić miejsce wiośnie. Przeglądając zdjęcia z Sycylii, trafiłam na "zimę w środku lata" czyli słony, biały, ciepły śnieg :) Sycylijskie saliny.

Widziałam je tylko "przejazdem", ale zrobiły na mnie duże wrażenie. Pojawiły się nagle wśród zielonych pól i delikatnych pagórków.
Nie zanotowałam, gdzie dokładnie je mijaliśmy, ale w ustaleniu tego pomogła mi GosiaG, za co dziękuję! Wszystko wskazuje na to, że są to popoularne Salines, gdzieś w drodze pomiędzy Trapani a Marsalą.
Poprzez odparowanie wody z pochodzącej z Morza Śródziemnego solanki otrzymuje się w nich sól. Produkcja jest podobno niewielka, a część zbiorników to już obszar muzealny, a wiatraki można  zwiedzać. Trochę więcej informacji o tym miejscu możecie poczytać TUTAJ.
Niewiele ostatnio piszę, gdyż intensywnie się szkolę :) Jutro w nocy już będę w Warszawie. Mam potrzebę ucieczki z Polski na chociażby 2 dni. Nie wiem gdzie, nie wiem kiedy, ale muszę... 

11 komentarzy:

  1. Byłem raz i to tylko na lotnisku :). Zamierzam jednak za jakiś czas ponownie odwiedzić Sycylię, na dłużej. Zapraszam również na swojego bloga www.tandmpodrozniczo.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio ryanair miał oferty za 138 zł na Sycylię w dwie strony. Mało brakowało a już bym się pakowała ;) Poszukaj coś takiego-ryan teraz trochę szaleje ;)Pozdrawiam i łączę się w bólu i potrzebie urwania się z kraju ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy to nie Saline miedzy Trapani a Marsalą? https://www.google.pl/search?q=trapani+saline&hl=pl&biw=1366&bih=643&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=6ro7UbXlEpGO4gS6jIHoAw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, dziękuję, jutro zmodyfikuję wpis :)

      Usuń
  4. Wspaniałe fotografie, nie tylko w tym wpisie ale w całym blogu, będę tu zaglądać pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie byłam na Sycylii więc nie mogę wypowiedzieć się na temat miejsca, ale muszę powiedzieć, że zdjęcia są śliczne!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę bardzo :) Przepiękne zdjęcia, oddają piękno Sycylii. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki śnieg to ja rozumiem:) Chętnie bym się zamieniła.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy tam nie byłam, ale bardzo mnie zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie tam zamierzam pojechać i upolować jakiś zachód słońca :-)

    OdpowiedzUsuń

TOP