11.4.13

Najładniejsze miejsca paryskiego Montmartre

Pogoda nas niestety nie rozpieszcza, ale staram się o tym nie myśleć. Na każdym kroku słyszę rozprawy na temat pogody, niekończącej się zimy, szarości itd.  Jest jak jest, inaczej nie będzie i od dziś zaprzestaję dyskusji na ten temat. Obejrzyjmy lepiej trochę zdjęć.
Postanowiłam powspominać marcowy wyjazd do Paryża sprzed dwóch lat. Myślałam, że już wszystkie zdjęcia opublikowałam a okazało się,  że jak dobrze poszukać i popatrzeć, to mam materiału na jeszcze 3 wpisy.
Dzisiaj ponownie wzgórze Montmartre. Pomimo, że bardzo komercyjne, należy do moich ulubionych dzielnic Paryża. Może dlatego, że zawsze można znaleźć jakieś miejsce gdzie nie ma turystów i uciec od zgiełku centralnej jej części w jakąś wąską uliczkę biegnącą w dół lub w górę. Albo cichą knajpkę.
Tylu wielkich artystów mieszkało kiedyś na Montmartre. Vincent van Gogh,  Pablo Picasso, Auguste Renoir, Fryderk Chopin, Paul Verlaine, Dalida.
 Ciekawa jestem czy chodzili tymi samymi ulicami co ja, jak one wtedy wyglądały i jak wyglądało życie, codzienność w tej artystycznej dzielnicy.
Dzisiaj nie do końca wiadomo, co jest tam prawdziwe, a co ma za zadanie zaspokajać wyobrażenia turystów o paryskiej bohemie z przełomu XIX-XX w.
Zainteresowanym tematem bohemy bardzo polecam ciekawą stronę - klik.
 A wracając do pogody... ;) w Paryżu wtedy też było chłodno i ponuro. 
Ale mam wrażenie, że poza naszym miejscem zamieszkania zła pogoda mniej przeszkadza, bo jesteśmy zajęci poszukiwaniem, odkrywaniem i nie mamy czasu myśleć o niesprzyjającej aurze. Może więc na co dzień też trzeba próbować zrobić i odkryć codziennie coś nowego, a wtedy pogoda przestanie nas denerwować i wpływać na samopoczucie o poranku?

18 komentarzy:

  1. Chyba masz racje Agnieszko, obce miejsce chcemy poznac jak najlepiej i pogoda jest niewazna! Aaale z drugiej strony, jak przyjemnie byloby usiasc nad taka Sekwana czy Tamiza z lampka wina i rozkoszowac sie cieplym, letnim wietrzykiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy z nas liczy na to, że pogoda podczas wyjazdu dopisze. Jednak gdzieś z dala od domu tacy jesteśmy szczęśliwi i pozytywnie nastawieni do świata, że brzydka aura nie stanowi większego problemu. Bo o ile przyjemniej marznie się w jakimś cudnym miejscu:).Gorzej jest jak leje cały dzień ale wtedy można zrobić rundkę po kawiarniach lub muzeach.Ja polską wiosną przestałam się przejmować bo i po co:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz racje, masz racje, lepiej wyzwolic sie od pogodowych humorow i smakowac co nam daje zycie..Twoje zdjecia z Montmartre.u ..pieknie oddaja jego klimat, jest uroczo w sloncu ale takze w ponury dzien ...pozdrawiam serdcznie

    OdpowiedzUsuń
  4. meraviglioso!!!
    sognare ad occhi aperti!
    grazie!!

    OdpowiedzUsuń

  5. O tak , Paryż jest piękny:))) Kto nigdy tam nie był - ma czego żałować .

    JK

    OdpowiedzUsuń
  6. twoje zdjęcia czarują i chce się być w tych miejscach :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No to nacieszyłam oczy :))
    Czadowy miętowy skuter i różowa kawiarnia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe klimaty, lubię to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie oddany klimat Montmartre! Twoje zdjęcia są coraz lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  10. Na szczęściej prognozy pogody są coraz lepsze i weekend ma być słoneczny. Co do zwiedzania to ja tam wolę rozkoszować się ciepłem bo mam wtedy więcej energii po prostu ;) Paryż jest piękny.

    OdpowiedzUsuń
  11. u nas też w końcu ten bez zakwitnie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Agnieszko, a czy znasz Wiosnę w Paryżu Bajmu?
    http://www.dailymotion.com/video/x5vyu2_bajm-wiosna-w-paryyu_music#.UWgXZErXvjs
    Między innymi, o "zbyt długiej zimie" ;)
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam, ale nie jestem entuzjastką twórczości Bajmu ;)

      Usuń
  13. Cudowna relacja! a mnie z Montmartru skutecznie ''wypedzil'' jakis napalony podrywacz.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale piękne miejsce i bardzo ładne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Trzymam kciuki za dalsze i blizsze podróże!
    nie ma nic bardziej cennego, niz nasze przezycia, emocje....
    zapraszam do siebie
    http://okiemwiewiorki.blogspot.com/
    może gdzieś kiedys spotkamy sie ?
    pozdrawiam i mocno kibicuję

    OdpowiedzUsuń
  16. Ujrzenie Paryżu na własne oczy jest moim marzeniem. Cudowna fotorelacja. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

TOP