21.5.13

Turcja, Rejs 12 wysp z Fethiye

Turcja. Dla jednych kraj fascynujący, pełen tajemnic i cudownych miejsc do odkrycia, dla innych senny koszmar, który wraca po nocach nawet po wielu latach. Kiedy chcę się odstresować zaglądam na stronę pewnego Pana Przyrodnika, który postanowił udowodnić sobie i światu, że Turcja to samo zło. Na wielu stronach wspomina swoją, cytuję, "drogę przez mękę". Muszę przyznać, że wiele osób z którymi rozmawiam, szczególnie zawodowo, ma takie same wspomnienia. Ponure i przerażające. Ale po krótkiej rozmowie zawsze wydobywam ważny szczegół - byli na Riwierze, nie w Turcji Egejskiej.
Dla mnie to dwa różne światy. I zawsze proszę moich klientów, żeby dali Turcji drugą szansę i wybrali ten drugi rejon. Większość wraca zachwycona. Dziś razem wybierzemy się na relaksujący "Rejs 12 wysp", wycieczkę fakultatywną z okolic Oludeniz i Fethyie - z tego portowego miasteczka się on zaczyna wcześnie rano.
Większość stateczków wygląda podobnie, są piętrowe i cudownie podatne na  każdą większą falę... (cóż, nie wszyscy uznają to za dobrą cechę :)). Płyniemy, stajemy, płyniemy, stajemy... I tak kilka razy. Przy okazji podziwiamy widoki.
Statki stają m.in. przy zatoce Cleopatra's Bath, z wynurzającymi się z morza ruinami oraz przy niewielkich wysepkach i ich kamienistych plażach na które można zejść. 
 Turcja Egejska to obłędny kolor morza kontrastujący z zielenią drzew piniowych.
Na stateczku gra turecka muzyka, którą uwielbiam i jest wesoło. Dzieci biegają, dorośli leżą plackiem nabierając brązowo-złotej opalenizny (co w moim przypadku kończy się zwykle wszelkimi odcieniami buraka ;) )
Owinięta szczelnie lekką chustą wpatrywałam się uważnie w krajobraz. Połączenie gór i morza, niebieskiego z soczystą zielenią, przełamane kontrastem pomarańczy i zapachem grillowanej ryby. Kocham wakacje.
Na przystankach czekają Turczynki wypiekające gözleme (pyszne cienkie z ciasta yufka, nadziewane słonym białym serem z pietruszką i cebulką lub mięsem mielonym z przyprawami). Dość lekkie, a zarazem sycące i pyszne.
Pomimo, że lubię zwiedzać i aktywnie spędzać czas, to na każdym urlopie staram się wykupić jakiś rejs. Mimo, że podobne, to każdy jest inny. Czy Wy lubicie rejsy? Czy któryś z nich szczególnie zapadł Wam w pamięć?

11 komentarzy:

  1. Dobrze, że o tym napisałaś, muszę to pokazać mężowi i może da się przekonać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Turcja musi być fascynująca i szczerze mówiąc nie znam nikogo, kto wrócił stamtąd niezadowolony. Mnie też tam ciągnie, ale niekoniecznie do kurortów...A rejsy uwielbiam w każdej postaci, na takich stateczkach zawsze panuje wesoła, beztroska atmosfera i pełną piersią czuć wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. ten opis placków wygląda obłędnie:)
    nie jestem wielką zwoleniczką takich rejsów, wolę jak sama steruję i jestem decydentem co gdzie i kiedy bez udziału przypadkowych osób) ale doceniam ten wakacyjny klimat
    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, jak pięknie, słonecznie i leniwie. Swojego rejsu życia jeszcze nie miałam, tylko przeprawy promowe z wyspy na wyspę, lub z wyspy na kontynent, ta druga skonczyła sie poranną chorobą morską. :x

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapragnęłam wakacji, takich z prawdziwego zdarzenia! Turcja jest piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale tu się zmieniło, super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczna wycieczka! wiatr, woda i te widoki - rozmarzyłam się!

    OdpowiedzUsuń
  8. Po ciagle jeszcze bardzo pracowitym maju, chcialam pojechac gdziekolwiek, przegladalam nawet oferty biur podrozy (sic!), mieli calkiem przystepne oferty wlasnie do Turcji, chociaz bardziej pociagala mnie Tunezja... W rezultacie jade gdzie indziej i jak zwykle, na wlasna reke:) ale kto wie moze nastepna bedzie Turcja? To nie jest tak, ze ja Turcji nie lubie(nawet jej nie znam), ale jak mam wybierac, to wybiore np. Portugalie lub np. Ameryke Pld, nie Azje, chociaz oczywiscie wszystko chcialabym zobaczy i wszedzie byc.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, ale tamten pan obsmarował Turcję. Ja myślę, że z odrobiną chęci w każdym miejscu można odnaleźć piękne zakątki i zachwycić się czymś nieznanym. No ale każdy znajduje to, czego tak naprawdę chce. Turcja Twoimi oczami podoba mi się dużo bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak.... Turcja również znajduje się na mojej liście planów :) Zapraszam do siebie

    http://tandmpodrozniczo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. sloneczny klimat:) w deszczowe dni az milo popatrzec na takie zdjecia! pozdrawiam:

    OdpowiedzUsuń

TOP