9.6.13

Rzym w słoneczny dzień

Osoby, które zamiast Porto wolały zobaczyć Rzym, śpieszę powiadomić, że nie będą musiały długo czekać! Bardzo dawno nie pokazywałam stolicy Włoch...
Nie wiem czemu, ale przez ostatnie 2 lata żyłam w przekonaniu, że w czasie mojej wizyty w Rzymie cały czas padało, było mokro, zimno i bardzo ponuro.
Kiedy ostatnio zaczęłam przeglądać resztkę zdjęć, przeżyłam lekkie zaskoczenie. Okazało się, że mam sporo zdjęć bardzo słonecznych, jasnych i miłych dla oka! Chyba pierwszy raz żyłam w tak przekłamanym, podróżniczym przekonaniu ;)
Zaczęłam głębiej analizować ten fakt i faktycznie, przypomniałam sobie, że ostatniego popołudnia kiedy w strugach deszczu dotarłyśmy do naszej ulubionej lodziarni nakolejną już porcję boskich lodów (pisałam o nich tutaj) w międzyczasie pogoda się poprawiła a potem na niezbyt długą chwilę wyszło piękne słońce. To chyba z tego lodowego przejedzenia zupełnie usunęłam to wspomnienie z mojej pamięci ;)
Nasza lodziarnia była w spacerowej odległości od tarasu widokowego nad Schodami Hiszpańskimi, u stóp kościoła Św. Trójcy. Jak widać na zdjęciach kiedy w Rzymie wyjdzie słońce, ogródki restauracji od razu się zapełniają :)
 Na zdjęciu poniżej - widok na pastelowe budynki Rzymu ze schodów.
A tutaj widok na Schody Hiszpańskie, które są zapełnione niezależnie od pory roku, dnia czy pogody (tutaj pokazywałam je w wersji deszczowej). Jest to niewątpliwie jedna z najpopularniejszych turystycznych atrakcji miasta.
Na Placu Hiszpańskim na chętnych czekają bryczki (niestety w deszczu też).
Dookoła placu znajduje się mnóstwo luksusowych butików a trattorie w okolicy należą do najdroższych, chociaż muszę przyznać, że w jednej z ulic odchodzących od placu jadłyśmy chyba najlepszą pizzę i mozarelle w Rzymie.
O jedzeniu w czasie tego wyjazdu pisałam tutaj i na samą myśl mam ochotę spakować się w moją nową walizkę podręczną :) i wyruszyć do Rzymu na ucztę!

18 komentarzy:

  1. Fajne zdjęcia !
    A nie mówiłam Rzym da się pokochać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do miłości do Rzymu to mi bardzo daleko ;)

      Usuń
  2. Ach te bryczki... wydaje mi sie, ze w palacym sloncu konie maja jeszcze gorzej, paskudna, okrutna rozrywka.
    Co do Rzymu, sama nie wiem. Nie bylam nigdy i w ajblizszym czasie tez sie nie zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ulice przepełnione turystami... W Rzymie nie była, ale właśnie z tym sobie go kojarzę. I szczerze mówiąc jakoś mnie nie chęci by tam pojechać. Ale trzeba przyznać, że miasto ma swój niepowtarzalny urok.

    OdpowiedzUsuń
  4. narobilas ochoty na Rzym, nie bylam jeszcze nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdyby nie upal letnia pora w Rzymie...
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też w Rzymie nie byłam jeszcze ale bardzo bym chciała.Podobno wszystkie drogi prowadzą do Rzymu więc może i moje doprowadzą mnie tam niedługo.Mam ogromne nadzieje wobec tego miasta i bardzo bym nie chciała się rozczarować.Póki co uważam, że Rzym jest cudny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podsumowując powyższe komentarze - uważam, że Rzym na pewno warto chociaż raz odwiedzić. Mi się podobał, bo jest po prostu piękny i to jest bezdyskusyjne. Inna sprawa, że nie trafił w moje serce i nie myślę o nim z czułością :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie i słonecznie, zupełnie odwrotnie niż za większością okien..

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja byłam dwa razy, ale zawsze jakoś tak w biegu, nie "po mojemu". Nie miałam okazji rozsmakować się ani w lodach, ani w atmosferze, ani powkurzać na wszechobecne tłumy i skutery. Nie miałam okazji leniwie posiedzieć na Schodach Hiszpańskich, ani poczytać książki siedząc w jakiejś małej lokalnej knajpce. Aż się rozmarzyłam:) A niech i sobie będzie zbyt turystyczne, przepełnione i komercyjne jak mówi wielu moich znajomych. Gdy tylko się chce, zawsze odnajdzie się piękne miejsca i piękne momenty:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna podróż :-) Przy okazji moją powspominałam sobie:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie tam!
    Bardzo chciałabym tam niedługo pojechać, choć póki co od przeszło 10 lat do Włoch mi nie po drodze.

    Serdecznie pozdrawiam,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia - do Rzymu zawsze chce się wracać!

    OdpowiedzUsuń
  13. Te zdjęcia ogromnie zachęcają,by zobaczyć Rzym! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne, byłam w Rzymie kilkakrotnie i chętnie bym wróciła, świetny bloog. Ja dopiero zaczynam, ale zapraszam do mnie : http://colorfullworld.bloog.pl : )

    OdpowiedzUsuń
  15. Nawet jak pada, Rzym jest piekny i ma tyle uroku, ze nigdy nie mozna sie tymi widokami nasycic :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałabym się o tym przekonać. Może kiedyś się uda.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajniutka fotorelacja :-):-)
    Rzymu nie da się nie kochać :-)
    Pozdrawiam
    ------------------
    http://zagubieniwrzymie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

TOP