28.8.13

Konkurs z marokańskim akcentem

Lubicie pamiątki z podróży? Przywozicie lokalne przedmioty użytkowe? Nie pytam o krzywe figurki "made in China", jakich pełno w turystycznych sklepikach, ale o rękodzieło - chusty, ubrania, wyroby ze skóry, biżuterię, wysokiej jakości dodatki do mieszkania, kolorową ceramikę czy przybory kuchenne? Ja nigdy nie kupiłam koszulki "I Love Costa Brava", magnesu ani  plastikowego wielbłąda, ale kupuję ładne przedmioty, które przypominają mi każdego dnia o cudownych miejscach, które miałam przyjemność odwiedzić. Mam m.in. ceramiczne, ręcznie malowane kafle i dzbanek z Portugalii, wspaniałe miski i naszyjniki w Tunezji, barwną narzutę na łóżko i poszewki na poduszki z Turcji a także wiele innych lokalnych cudów.

Ucieszyło mnie więc, kiedy napisała do mnie pani Justyna ze sklepu Etnobazar.pl, proponując organizację konkursu dla moich Czytelników. Sklep specjalizuje się w oryginalnych produktach z różnych zakątków świata. Zrodził się z pasji do podróży i pięknych prezentów, którymi zachwycali się obdarowywani przyjaciele. Stąd pomysł na to, aby spróbować je także sprzedawać. Zajrzyjcie, bo mają dużo ciekawostek!
  Dziś mam dla Was niespodziankę - możliwość wygrania Babuszy z Maroko! Fajna
alternatywa dla nudnych kapci. Miękkie, wygodne, kolorowe, ze skóry wyprawianej
w garbarniach Fezu. Idealne na imprezę, jako ciekawy, zwracający uwagę dodatek.
  Można wybrać model z oferty dostępnej tutaj, w zależności od dostępności rozmiarów.

Co trzeba zrobić, aby zostać właścicielem tych sympatycznych butków? :)

1. Polubić profil Etnobazar.pl na Facebooku
2. Polubić profil Całe Życie w Podróży na Facebooku
3. Udostępnić u siebie na blogu lub Facebooku informację o konkursie
      4. Odpowiedzieć 1 zdaniem na pytanie - co przywozisz z podróży?      
  Jeśli nie masz konta w Blogspocie, możesz dodać komentarz jako "Anonimowy"
Proszę o podanie adresu e-mail oraz imienia i nazwiska lub nicku z Facebooka.
 Osoby anonimowe bez podanego maila, nie będą brały udziału w losowaniu.

 Zwycięzca zostanie wylosowany przez maszynę losującą :) Konkurs trwa do 01.09.
 Zapraszam do udziału, a sama uciekam na weekend do Wilna, miasta z listy Marzeń!

49 komentarzy:

  1. Jestem za, też od niedawna, że tak powiem zmądrzałam ;) i kiczowatych made in china pamiątek już nie zwożę z podróży. Szukam czegoś oryginalnego bardziej~! :)
    Bamboszki na konkurs superaśne :))

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, przywożę, też mam kafelki z Malty czy porcelanowe miseczki. Ale takich papuci nie mam i już może mieć nie będę, więc biorę udział:)
    A za mną znowu od jakiegoś czasu Wilno chodzi, bo byłam tam lata temu. Baw się dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. zazwyczaj przywożę wspomnienia i zdjęcia, jakieś lokalne smakołyki, wina w kosmicznej ilości, żeby nam starczyło na jesienne wieczory przy kieliszku, ale zdarza mi się i jakiś drobiazg do domu lub z biżuterii ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z podróży przywożę piękne wspomnienia chwil spędzonych z poznanymi
    tam ludźmi, a także nowymi wspaniałymi przyjaciółmi.
    ..............................................
    Dla tych których kocham w Polsce, do których wracam i chcę obdarować czymś wyjątkowym przywożę opowieści i ciepło południa.

    Zuzanna- znowak@ucm.es

    OdpowiedzUsuń
  5. Przywożę zawsze uśmiech przystojnego kelnera z restauracji, czasami numer i pocztówkę, ale najczęściej kubki robione przez lokalnych sprzedawców, takie z których potem najlepiej smakuje kawa!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wrażenia, zapachy i kolory to jest to co zostaje we mnie. A z rzeczy materialnych, to jeśli alkohol to w małych buteleczkach, taki oryginalny dla danego miejsca; najczęściej szukam tego co wiąże się z danym miejscem, majolika, ceramika, serwetka a czasem magnes na lodówkę, taki nie oczywisty - jakiś rysunek. Zdarzyło nam się kupić rysunek czy akwarelkę od ulicznego malarza. Teraz oprawione przypominają wojaże.
    Pop powiekami przesuwają mi się, przez długie tygodnie obrazy z podróży, zapamiętane detale. Zdjęcia utrwalają pamięć :) Podróże są po to aby odkrywać, poznawać, zapoznawać a kupowanie to tylko dodatkowa przyjemnść.

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś charakterystycznego dla miejsca, w którym jestem, rzecz taką, że jesli na nią spojrze to wiem od razu, że to jest z Hiszpanii, to z Brazylii a to z Maroka. Pamiątki, do których wracam i one przypominaja mi kraj, w którym byłam i co najbardziej zapamietałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. PS anonimowy to ja Henryka Z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uprzejmie proszę o umieszczenie ponownie komentarza, na końcu z podpisem i adresem e-mail, inaczej nie będę mogła uznać zgłoszenia

      Usuń
  9. Zazwyczaj przywożę lokalne przysmaki. Jestem jednak przekonana, że gdybym znalazła się w pobliżu tych kapciuszków nie oparłabym się ich urokowi! ;)

    Pozdrawiam Autorkę bloga oraz załogę Etnobazaru :)

    Marzena Gregier marzena.gregier@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Z podróży przywożę zawsze to, czego nie potrafię sobie odmówić i co chcę zachować w pamięci... od pięknych przedmiotów, czasem smakołyków po atrefakty natury i oczywiście wspomnienia miejsc, ludzi, zdarzeń...

    Pozdrawiam ciepło :) Monika Wadowska Gerlach, qalasu.siirs@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Po pierwsze pocztówki, mam już całe pudło, je można dostać wszędzie.. a po drugie od wielu wielu lat zbieram małe porcelanowe domki charakterystyczne dla danego regionu, najłatwiej dostać je w Grecji i Chorwacji.. poza tym żadnych innych pamiątek.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tez juz nie kupuje pamiatek, nie ma sensu zagracanie mieszkania rzeczami do odkurzania....chyba, chyba...ze zakocham sie w czyms od pierwszego wejrzenia...np. narzuta na lozko recznia tkana...czy dziko kolorowy zakiet tkany przez indian z Gwatemali...mam taki i zawsze zwraca uwage kiedy go zaloze..pozdraowam..

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspomnienia i masę zdjęć wiozę ze sobą do domu. I buty! Serio! Zawsze kilka par.
    Babuszki też mi się podobają i mam na nie chrapkę!
    Pozdrawiam, Sylwia Gabrysiak
    silveta@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. odp; z każdej podróży ; megnez na lodówke oraz dużo zdjęć :)

    meil; sylwina1181@gmail.com

    pozdrawiam
    Sylwia.P. (FB)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdjęcia przywożę. Przyprawy, sery, oliwy, wina czyli ogólnie to co znika ale cieszy i przypomina w trakcie spożywania.
    Wilno powiadasz? To pięknego Wilna Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj! Ja zawsze przywożę masę zdjęć, które później godzinami oglądam. I jeżeli dana miejscowość (region) z czegoś słynie - to również staram się podarować najbliższym taką pamiątkę ;-)

    Pozdrawiam!

    skomorucha.ewa@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam. Podróżujemy z mężem wiele. Z każdej podróży przywożę coraz bardziej wybrane cacka. Są to np. zestawy oryginalnych przypraw, przysmaki - które mogą podróżować, ręcznie malowaną porcelanę, przedmioty użytkowe, które goszczą w mojej kuchni (deski do krojenia, sztućce - często pojedyncze sztuki), trunki % dla dorosłych, ciepłe bambosze dla dzieci, a czasami jest to zwykły omyk lub szkiełko znalezione w miejscu, które mnie urzekło. O zdjęciach nie wspomnę, bo mam ich już tysiące. Chińska jakość mnie nie odpowiada, nie inwestuję w nią, inwestuję w to co oryginalne i twórcze. Pozdrawiam

    Baner na blogu kregulaart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. fb : Diana Piotrowska
    diana.97@wp.pl
    Z podróży przywożę taką pamiątkę która będzie mi się kojarzyła z miejscem w którym byłam a zarazem będzie niepowtarzalna i oryginalna, oczywiście przywożę też jakieś upominki dla moich przyjaciółek :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na fb Bernadetta Bomba
    bernadetaaa@interia.pl

    Z podróży przywożę zazwyczaj oryginalną biżuterię, przyprawy i masę zdjęć:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Na fb: Sylvia Bomba
    sylviaaa100@interia.pl

    Z podróży przywożę zawsze piękne wspomnienia oraz pamiątki, typowe dla danych miejsc.

    OdpowiedzUsuń
  22. Z podrozy przywoze zawsze kolekcjonerskie naparstki :-), zdjecia i muszelki.
    Profil na FB Marta Skwara
    mail: martiqa@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Coś pysznego do jedzenia - najlepiej takiego, którego w Polsce nie dostanę. Ostatnio: tymiankowa lukrecja. A także pudełka od zapałek - gdyż kolekcjonuję. Oraz obserwacje społeczne - jak inni ludzie w innych miejscach organizują sobie życie, co im sprawia radość, daje szczęście? Pozdrawiam, Monika (monika.skrzynska@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak jak poprzedniczka przywożę masę pyszności, ale tylko te lokalnego wyrobu i alkohol - też tylko lokalny, żeby potem opowiadać przy nim rodzinie i znajomym co widziałam. Pozdtawiam Marta Prokop m.prokop311@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Z podróży przywożę wspomnienia , zdjęcia i podkładki związane z miejscem pobytu :) sono.io@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. Z podróży lubię przywozić przedmioty z duszą, najlepiej jeśli zostały wykonane ręcznie:)
    Na Fb lubię jako: Moje Pasje
    A banerek tutaj: http://liona-mojepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Z podróży przywożę miejscowe przysmaki i mnóstwo zdjęć. Później przy delektowaniu się jedzeniem oglądam zdjęcia i czuję się jakbym ciągle była w tej podróży.
    jowka4@vp.pl
    jowita muszałowska

    OdpowiedzUsuń
  28. Z podróży zawsze przywożę kubki, ktore zbieram, a także jakiś lokalny przysmak, ktorym mogę poczęstować moich gości.

    Chnum1975@wp.pl
    Anna Orzechowska

    Na FB, jako Anna Orzechowska :)

    OdpowiedzUsuń
  29. z podróży lubie przywozic:

    CZERWONE rumience
    marzenia o NIEBIESKICH migadałach
    CZARNY humor
    ZLOTE myśli
    jaiegoś BIAŁEGO kruka do kolekcji pamiatek

    i KOLOROWE wspomnienia

    linka132@wp.pl
    fb paulina jatczak

    OdpowiedzUsuń
  30. iwaaa91@interia.pl
    Iwona Matelska

    Z podróży najbardziej lubię przywozić, rzeczy znalezione, a nie kupione :)!
    Szyszki prosto z lasu, których później używam do stroików,
    czy świątecznych ozdób.
    Kamienie znalezione na szlaku, albo wyłowione prosto z morza, czy strumyczka.
    Niektóre mają tak wspaniałe kształty i kolory.
    Świetnie prezentują się w szklanych pojemniczkach, czy kwiatowych doniczkach.
    Gdy jestem nad morzem, oczywiście nie może zabraknąć muszelek !
    Robię z nich biżuterię i rozmaite ozdoby.

    OdpowiedzUsuń
  31. Przywożę mnóstwo zdjęc,bo pamięć jest zawodna. Widokówki z ciekawymi budowlami,charakterystyczne przyprawy i przepisy kulinarne,albumy
    kociafrania@blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Z podróży przywożę masę wspomnień i zdjęć oraz zawsze coś pysznego aby moc podzielić się z najbliższymi

    fb Agnie Szka
    aga1309@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. Z podróży przywożę najwspanialsze wspomnienia, ulotne chwile uchwycone w kadrze obiektywu. Kupuję przyprawy, miejscowe wyroby, ciuchy, biżuterię oraz kosmetyki. Pamiątki dla rodziny i najbliższych. To co wpadnie mi w oko i powoduje szybsze bicie serca.

    Lidia Rami, lidka1505@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  34. lokalne smakołyki, świątki-pamiątki, upominki dla rodzinki!
    wero_nike@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie biorę co prawda udziału w konkursie, ale też dodam, ze zazwyczaj kupuję lokalne przysmaki lub wyroby :) Ale najwięcej chyba zdjęć :) POzdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  36. A ja przywożę śnieżne kule:) Na mojej półce jest ich już 33 :) Łukasz Czaja mmmoto@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. z podróży przywożę masę pięknych wspomnień, cudowne zdjęcia i zazwyczaj buty bowiem mam do nich ogromną słabość.
    justynawolny@interia.pl Justyna Rojek

    OdpowiedzUsuń
  38. FB: Daniel Mikosz
    danmiko@wp.pl

    Z podróży przywożę zawsze serpentynę wrażeń, piramidę nowych, tych nieodkrytych marzeń, pamiątek unikalnych bez miary i coś, co w sercu tkwi - to miejsc niezwykłych czary :)

    OdpowiedzUsuń
  39. fb Monika Ziędalska
    monika4135@wp.pl
    Z podróży przywożę....tylko i wyłącznie wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Z podróży przywożę wino dla przyjaciół i robię masę zdjęć, które oglądamy popijając wino :)
    lizzie@wp.pl
    Elżbieta Świtulska

    OdpowiedzUsuń
  41. FB: Dagmara Wantuch
    nati45@vp.pl
    Zawsze jakąś pamiątkę, ale wracając z Indii przywiozłam słonika (imitacja kości słoniowej) i zostałam zatrzymana i przeszukany bagaż na lotnisku, już po ściągnięciu bagażu z taśmy.Zostałam przepuszczona :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Co lubię przywozić z podróży?... najpiękniejsze wspomnienia bo to one właśnie są tak naprawdę nie do zastąpienia... listek, pocztówkę, muszelki niosące ze sobą bagaż wspomnień wielki.... fotografie różnych zakątków świata co dają mi pamiątkę hen na długie lata...

    OdpowiedzUsuń
  43. Z podróży lubię przywozić pamiątki, pocztówki, biżuterię .
    JoannaWalczyk@interia.eu
    Na fb Joanna Walczyk

    OdpowiedzUsuń
  44. Z podróży zawsze przywożę akwarele lokalnych twórców przedstawiające najpiękniejsze miejsca ;) Potem dumnie wiszą pięknie oprawione na moich ścianach:) a.holka@op.pl, FB: Alicja Holka

    OdpowiedzUsuń
  45. Z podróży zawsze przywożę czapkę, pamiątki dla rodziny - regionalne hity, oraz musowo nalewki!

    olalutka@gmail.com
    FB: Ola Lutka

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja z podróży przywożę zawsze lokalne smakołyki, różne pasty, przyprawy. Pychota, potem w domu eksperymentujemy kulinarnie :D

    OdpowiedzUsuń

TOP