21.10.13

La Valetta, Miasto światła.

Valetta, stolica Malty pojawiła się na blogu już w zeszłym roku w lubianym przez Was wpisie "La Valetta. Miasto dla mnie!". Nie planowałam kolejnego wpisu o tym mieście, ale okazało się, że mam jeszcze bardzo dużo całkiem przyjemnych zdjęć.
La Valetta jest piękna i ma niesamowite światło, trochę jak moja ukochana Lizbona.
 Uwielbiam jej kolory, jasne, pastelowe, delikatne, czasem przełamane kontrastami.
 Subtelne odcienie wody i nieba, wyrazistość trawy i kwitnących kwiatów.
  Pranie powiewające na wietrze jak we Włoszech i mnóstwo detali, dzięki którym
czuję się jak w Wielkiej Brytanii. I jeszcze ten język, prawie arabski. Mix totalny.
 W ścisłym centrum miasta jest mnóstwo opuszczonych budynków, część jest dość
 stara i wydaje mi się, że nie nadaje się już do mieszkania, a inne można wynająć.
Spacery po turystycznej części stolicy nie wszystkim przypadną do gustu, bo jest mocno obdrapana, momentami brudna i trochę zaniedbana. Ale ma ten niepowtarzany klimat, do którego mam słabość... Nie wiem czy chciałabym na stałe mieszkać w takich miejscach, ale gdy trafiam do nich będąc na wakacjach, cieszę się jak dziecko, które dostało lizaka.
Wspominałam już kiedyś, że na Malcie najbardziej urzekły mnie zabudowane balkony, jakich nie widziałam dotąd w żadnym innym miejscu. W różnych kolorach - czasem takim jak ściany, czasem mocno kontrastowe. Zawsze jednak robiące wrażenie.
Mam nadzieję, że tych kilka dodatkowych zdjęć przypadnie Wam do gustu i zechcecie się na Maltę wybrać. A wyspa to ciekawa i naprawdę warto. 

23 komentarze:

  1. Im wiecej ogladam Twoich zdjec, tym bardziej rozumiem, czemu moja (ex-)znajoma sie tam "meczyla" i tym bardziej mam ochote sama sie tam wybrac!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z drugiej strony, zeby oddac jej sprawiedliwosc, ona byla tam rok, moze dlatego...

      Usuń
    2. Ja bym na pewno nie chciała mieszkać na Malcie, pomimo, że mi się podobało, to nie czułam się tam "jak u siebie" ;) Nie wiem jak to nazwać, czasem tak jest, że gdzieś się czujesz ok, ale nieswoje, a gdzieś się czujesz jakbyś u siebie była. Wiesz o co chodzi ;)

      Usuń
  2. Rzeczywiście klimatycznie to wygląda, mimo że kamienice zaniedbane i opuszczone to jakoś ich widok tak bardzo nie przytłacza jak obraz kamienic w takim samym stanie w miastach w UK.

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonale pamiętam ten klimat, wąskie uliczki., Chętnie tam wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny klimat. Co ciekawe, patrząc na mury budynków w podobnym stanie np. w Poznaniu czy Łodzi nie ma tych samych (pozytywnych) emocji. Tu jakby czas się zatrzymał, a szansa że z podwórka wyleci banda "dresów" równa się prawie zeru.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie stare miasta, w klimacie południa. A te kolory po prostu do mnie mówią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowicie klimatyczne miejsce, nie byłam tam nigdy, ale patrząc na Twoje zdjęcia już chcę tam być :)
    A zachyt Lizboną podzielam. Od tej środy rozpoczynam cykl o Portugalii :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Widzę,że jest tam taki klimat jak lubię :)
    Pozdrawiam i miłego tygodnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  8. podobają mi się! ;) myślę, że spodobałby mi się klimat Malty... a nie byłam jak dotąd nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  9. no powiem szczerze, że na Maltę strasznie bym chciała.
    znajomej rownież bardzo się tam podobało. a po Twoich zdjęciach tym bardziej miałoby się ochotę tam zaglądnąć!
    aż mi się chce wakacji! :)
    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. chodzi mi Malta po głowie od dłuższego czasu, lubię takie klimaty i strasznie zachęcająco wygląda na Twoich zdjęciach ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładne zdjęcia, pięknie uchwycony klimat...

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest tam pewien klimat. Ale nigdy jakoś nie miałam marzenia, by się wybrać na Maltę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że ja też nie? Poleciałam tylko dlatego, że trafiły się tanie bilety, ale nie żałuję.

      Usuń
  13. Ja nigdy nie myślałam, że to miejsce mnie tak zachwyci. Tymczasem teraz jest w czołówce moich najlepszych wyjazdów. Od razu chciałam tam zamieszkać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Od zawsze chciałem odwiedzić Maltę, a po obejrzeniu Twoich zdjęć chcę jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż zapiera dech w piersiach, bardzo klimatycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne te domy, trochę takie oderwane od rzeczywistości. Normalnie bajka :D

    OdpowiedzUsuń

TOP