7.3.14

Praia da Rocha i małe tęsknoty

Potrzebuję słońca. Dużo! Teraz, natychmiast. Czuję, jak opadam z sił, jakby ktoś wsadził znienacka szpilkę w balonik i pozbawił go powietrza. Zima mi się znowu dłuży.
Formacje skalne Praia da Rocha
Tak, wiem, że w tym roku nas rozpieszcza, bywa nawet ciepła i przyjazna, ale co z tego, skoro jedyne kolory jakie nam serwuje to szarość przerywana chwilami szarości?! To uwiera i dokucza.
Tęsknię za paletą barw wiosennych i letnich. Za ciepłymi promieniami zmieniającymi świat w czyste złoto. Za rześkimi porankami przechodzącymi w upalne popołudnia. Za szukaniem cienia, aby chwilę odpocząć. Za zielonymi koronami drzew, śpiewem ukrytych w nich ptaków.
Skały na Praia da Rocha
Tęsknię za kwiatami, ich zapachem i kojącym nerwy urokiem. Za piknikami na trawie, gdy gdzieś w tle szumią fontanny. Za kieliszkiem chłodnego vinho verde  w zacisznym ogródku.
 Tęsknię za rowerem i długimi spacerami. Tęsknię za zmianą w życiu, bardzo mocno.
Uliczka w Ferragudo Algarve Portugalia
Bruksela rozbudziła we mnie te wszystkie tęsknoty, bo zobaczyłam tam upragnione, różowe pączki na drzewach i słyszałam radosne, wiosenne, ptasie trele. Zdjęcia Ani z Sewilii pokazujące 30*C w słońcu na południu Hiszpanii sprawiły, że nie mogę się doczekać planowanego wyjazdu.
Miejscowość Ferragudo na Algarve
Mam nadzieję, że nic nie stanie na przeszkodzie, przecież to już za chwilę... A tak poza tym, ostatnio często wspominam Algarve - południowe wybrzeże Portugalii. Coraz częściej Klienci o te okolice pytają a ja im z przyjemnością odpowiadam na pytania. I zachęcam do podróży.
Dziś krótka, nieco chaotyczna foto-wycieczka po Praia da Rocha, jednej z moich ukochanych plaż Europy, z małym wypadem do pobliskiego Ferragudo, gdzie czas cudownie stanął w miejscu.
Zachody słońca Praia da Rocha Portugalia
   Za morzem i oceanem też tęsknię. I za zachodami słońca. A Wy, za czym dziś tęsknicie?
Zachód słońca na Praia da Rocha

22 komentarze:

  1. Dobrze, że można sobie samopoczucie poprawić oglądając słoneczne zdjęcia. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Algarve... Oj, chciałoby się, chciało... ;) Jednak teraz marzę o mojej małej duńskiej mieścinie, gdzie przed laty zostawiłam serce. Ostatnio coraz bardziej mi tęskno :(

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie tęskno do spływu kajakowego po np Czarnej Hanczy.... No ale w tym roku nie uda się powtórzyć , wiec pozostaje tęsknota :)
    A gdy brak jest słońca i nie da się od razu wsiąść w samolot i wyruszyć na jego poszukiwania, to ja włączam zakupiona lata temu w Finlandii gdy mieszkałam tam cały okrągły rok, lampę z białym światłem do luminoterapii.... To naprawdę działa i pozwala przetrwać :))

    OdpowiedzUsuń
  4. W Portugalii jeszcze jest duzo miejsc gdzie czas sie zatrzymal w miejscu i to mi sie podoba, Kolory domow bialoniebieskie, to moje ulubione, kiedys w Andach nie bylo innych, teraz ludzie wymyslaja i maluja we wszystkich barwach teczy a ja uwazam ,ze powinno sie tradycyjnie zachowac te dwa kolory wlasnie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. za tym co Ty :) też już nie mogę się doczekać wyjazdu męża i moje urodziny na Gran Canarii zwiedzanie, plaża, palmy, zachody słońca z kieliszkiem rumu lub sangrii, i jeszcze mieszkanie, które wynajęliśmy za śmieszne pieniądze ma taras i wyjście na Atlantyk... czego chcieć więcej...

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiekne zdjecia, kocham Portugalie, kocham fado...
    Marze , zeby kiedys pobyc na takiej pieknej plazy z klifami-nigdy tam nie bylam.
    W Portugalii bylam 3 razy, ale tesknie bardzo, bardzo.
    Niestety moja obecna sytuacja nie wrozy rychlych odwiedzin tego zachwycajacego kraju.

    Pozdrawiam, fajny blog - tak trzymaj!
    Jagienka

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz co, ale tak bardzo mocno to ich nie zachęcaj ... . A chłodne vinho verde na Praia da Rocha - bajka !
    Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  8. nie jest tak źle w tym roku-dziś byliśmy w porcie i pachniało już wiosną, świeciło słońce i już w zasadzie chciało się pływać (gdyby nie 1) lód 2) temperatura wody 3) sezon wodowania zaczyna się od 1.05;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiekne zdjecia. Widac, ze jest cos wspominac i za czym tesknic.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, ja też tęsknię już za podróżami. Cudne fotki. Marzę, by w tym roku polecieć właśnie do Portugalii i mojej ukochanej Grecji. Nosi mnie okrutnie, mogłabym spakować walizkę i wyruszyć choćby jutro... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również pragnę słońca!!! i tęsknie za wyjazdami ostatnie miesiące to domek domek domek i mój mały skarb ale wiosna idzie i trzeba będzie ruszyć się :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tęsknię za upalnym latem. Chciałabym już zrzucić z siebie zimową kurtkę i założyć sandały. Ale chyba będę musiała jeszcze poczekać.

    OdpowiedzUsuń
  13. w wakacje mam zamiar jechać do portugalii autostopem. :) piękne widoki, tak bardzo mi brakuje teraz słonca. eh:(

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekne, kuszace zdjecia... po wyjątkowo dlugiej i dokuczliwej (jedna z dluzszych w Tokio) zimie i ja niecierpliwie czekam na wiosne!

    OdpowiedzUsuń
  15. też tęsknię za podróżami... za resetem, wolnością, wyruszeniem przed siebie tak po prostu... odkrywaniem pięknych miejsc. możliwości ostatnio mam ku temu kiepskie, ale zawsze staram się pocieszać, że przecież nie jest źle ;) dziś szczególnie mam wrażenie, że wiosna już jest, choć jeszcze trochę nieśmiało :) kilka dni temu widziałam zielone pączki na krzakach :) pozdrawiam serdecznie w tym pięknym dniu!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzis chyba bylo spoo slonka, wiec mam nadzieje ze troszke go nalapalas :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podróż, odmiana, zapach i słoneczko i ....tęsknota...zdjęcia nie załatwią, trzeba się spakować i .
    Od kilku lat nie miałam urlopu albo możliwości, może tegoroczne lato będzie dla mnie łaskawe., Śliczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w tym roku uda się gdzieś wyrwać, bo tak wiele lat bez urlopu jest złe! :(

      Usuń
  18. Oj tak tęskni się i to bardzo, ale już niedługo, bo i pogoda coraz lepsza :) Dzięki za te piękne zdjęcia, bo znów mam mętlik w głowie tyle kolorów, tyle ciepła. Portugalia muszę przyznać świetnie się prezentuje. Powodzenia życzę.

    OdpowiedzUsuń

TOP