29.3.15

Wariacja na temat bułeczek scones - przepis

W czasie mojego pobytu w Irlandii wybraliśmy się na całodzienną wycieczkę, na którą zabieraliśmy suchy prowiant. Specjalnie na tę okazję kupiłam dzień wcześniej bułeczki scones, które bardzo lubię, okazały się jednak dziwne i jakieś nieskonsowate* (uwaga, nowe słowo ;)). Dagmara zaproponowała, żebyśmy je upiekły w domu. Nigdy tego dotąd nie robiłam, pobiegłam więc w podskokach do sklepu do proszek do pieczenia i śmietanę.
Bułeczki wyszły naprawdę pyszne, w kształcie improwizowanym. Nie użyłyśmy foremki, ale oczywiście można się w to bawić. Wykonanie jest proste i wystarczy tylko kilka składników. Przepisów w Internecie jest bardzo dużo, ten Dagmara znalazła w jakiejś lokalnej książce. 
   
Bułeczki scones 

    2 kubki mąki (użyłyśmy takiej z napisem "do wypieków" :))
1/4 kubka cukru 
1/2 szklanki rodzynek (może być więcej)
1/4 kubka gęstej śmietany 
3/4 kubka mleka tłustego 
      1/4 masła (kroiłyśmy, wcześniej chwilę stało poza lodówką)
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystkie składniki wymieszać dokładnie w dużej misce przy pomocy łyżki. Masa powinna być zwarta i gęsta. Wyłożyć porcje ciasta na blachę z papierem do pieczenia. Piec 15 min w 200*C. Serwować z gęstą śmietaną, masłem lub konfiturą. Najlepsze ciepłe, ale mogą poleżeć kilka dni.

Smacznego!

*Nieskonsowate = słowo utworzone przeze mnie na potrzeby opisania bułeczek, 
które miały być bułeczkami scones, a były zupełnie do nich niepodobne ;)

10 komentarzy:

  1. Nieskonsowate? A cóż to? Brzmi groźnie, ale wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieskonsowate = słowo utworzone przeze mnie na potrzeby opisania bułeczek, które miały być bułeczkami scones, a były zupełnie do nich niepodobne ;)

      Usuń
  2. Mleko tłuste, śmietana, masło - pycha! wrzucam do pocketa do zrobienia przy okazji (niedługo będzie można się umawiać na gotowanie!)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj do kawki taka bułeczka musi smakować wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm scones pyszna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm, muszą być pyszne! A przepis wydaje mi się prosty, na pewno w któryś weekend go wypróbuję! :)
    Fajny blog! W wolnej chwili zapraszam do Wiednia :) Też postaram się udostępniać regionalne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smacznie, no i łatwe do przyrządzenia.Chyba też się skuszę na przygotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rodzynki w ciasteczkach to jest to co lubię, wiec może wypróbuję ten przepis już na święta:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Póki co na tapecie mam wypieki świąteczne, ale "skąsy" są w takim razie następne w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie, wygląda pysznie, chętnie sam spróbuje jak wrócę do domu

    OdpowiedzUsuń

TOP