10.5.15

Wakacyjne inspiracje - Wrocław latem

Wiosna w pełni, lato coraz bliżej. Za kilka tygodni zaczynają się wakacje! Od dawna mam zasadę, że w wakacje nie jeżdżę za granicę, tylko odwiedzam różne miejsca w Polsce. To czas idealny, bo pogoda w rozkwicie, słoneczko świeci, dużo imprez plenerowych i innych wydarzeń towarzyszących.   Lubię miasta w upalne dni. Taka mała, może trochę dziwna słabość. 
Rozpalone od ciepła place, kojący chłód wąskich uliczek otoczonych wysokimi budynkami, zimna woda tryskająca z hydrantów. Duszne i ciężkie powietrze, przesycone zapachami lata - goframi, owocami, kwiatami. Ubrania lepiące się do pleców, przyjemne zmęczenie i odpoczynek, gdy mogę usiąść na ławce, sięgnąć po schłodzony napój lub lody o smaku mango. Chodzę po mieście do upadłego a potem zamawiam mrożoną kawę. Bosko.
Lato we Wrocławiu jest zawsze kolorowe i pełne wrażeń. Jeśli jeszcze tam nie byliście, to musicie koniecznie. A jeśli byliście, to do Wrocławia zawsze warto wrócić, bo jest pięknym miastem, które się zmienia. Powstaje tam dużo fajnych lokali, zarówno na śniadanie, lunch i kolację, w naprawdę dobrym guście, z ładnym wystrojem. Kilka miejsc, które odwiedzałam, znajdziecie u Life Good Morning.
Wrocław reklamowany jest od dawna jako Miasto Spotkań i muszę przyznać, że dla mnie to wręcz idealne określenie. Od blisko 10 lat mój Tata mieszka w tamtych okolicach, siedziba mojej pierwszej firmy mieściła się w sercu miasta, więc bywałam tam na dłuższych i krótszych szkoleniach, poznając nowych ludzi. Spotykałam się też we Wrocławiu z różnymi ważnymi dla mnie osobami, bo było to dla każdego z nas "w połowie drogi". Do dziś za każdym razem udaje mi się poznać kogoś sympatycznego.
Co to miasto ma w sobie takiego niezwykłego? Nie wiem, ale dobrze się w nim czuję. Zwiedzać można do upadłego, bo pięknych miejsc i zabytków jest mnóstwo (i to nie tylko w okolicach Starego Miasta).
Są magiczne krasnale, które dodają mu niezwykłego uroku. Fajnie gubić się, szukając kolejnych! Cieszę się jak dziecko, kiedy odkrywam, że pojawił się jakiś nowy.
Lubię rzekę, Ostrów Tumski, Halę Targową (zajrzyjcie do wpisu Upalne popołudnie we Wrocławiu).
 Lubię kolorowe budynki, architekturę, zielone podwórka, ciekawe sklepy i dużo pozytywnych barw. 
Kiedy na rynku Starego Miasta kłębią się tłumy, wystarczy odbić w Odrzańską, Kuźniczą czy Więzienną, pokręcić się po od nich odchodzących uliczkach, dotrzeć do placu Uniwersyteckiego.
A potem skręcić w Szewską, aby w Piecu na Szewskiej zjeść pizzę - według mnie jedną z najlepszych w Polsce!
Chrupka, pachnąca, o idealnym cieście, z dobrym serem, pysznymi dodatkami wysokiej jakości, a do tego w bardzo przystępnych cenach. Osoby na diecie w menu znajdą bardzo smaczne, niedrogie sałaty.
Wrocław jest fajny. Bardzo europejskie miasto, z którego powinniśmy być dumni. Lubię tam jeździć, mam wrażenie, że ludzie są przyjaźni i częściej niż w Warszawie się uśmiechają, ale mogę się mylić.
Znacie Wrocław? Za co go lubicie? Co Was w nim urzeka? A jeśli mieszkacie w tym mieście, tym bardziej jestem ciekawa Waszej opinii - tak się tam żyje? Jacy są ludzie i jakie są ogólne nastroje? 

52 komentarze:

  1. Wrocław, najlepsze miasto w Polsce. Jak na razie nie znalazłam piękniejszego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wrocław jest super, masz rację!! Też polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż ma we Wrocławiu rodzinę i zawsze chętnie tam zaglądam, choć zazwyczaj tylko przy okazji uroczystości rodzinnych. Bardzo lubię to miasto i jest chyba jedynym poza Warszawą, w którym mogłabym mieszkać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że ja też :) Chociaż może nad morzem... :)

      Usuń
  4. Dla mnie Wrocław zawsze był i chyba już pozostanie numerem jeden w Polsce. I uwielbiam fontanny na Pergoli :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam byłam tam dwa razy te kolory. Masz rację piekne miasto jedno z moich ulubionych w Polsce

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje miasto od 8 lat :) Polecam restaurację "Bernard" na rynku - pyszne jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje miasto od urodzenia;) Jakie to miłe usłyszeć, że jesteśmy przyjaźni i częściej uśmiechamy się niż Warszawiacy:)
    Żyje się tu doskonale, nie możemy narzekać na brak czegokolwiek, mamy wielkomiejski gwar i cudowne, spokojne zielone parki, przepiękny kolorowy tętniący życiem Rynek i klimatyczny Ostrów Tumski. No i jakby na to nie patrzeć często ładniejszą pogodę niż w innych częściach kraju:) Grunt to promować własne miasto;) Ale ja naprawdę Wrocław kocham:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nadzieję, że i nam przyjdzie się tu spotkać. Do zobaczenia we Wrocławiu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również bardzo lubię Wrocław, za każdym razem wracam tam z przyjemnością. Dzięki za ten kolorowy wpis i dużo dobrej energii w poniedziałek z rana! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Poszukiwanie krasnali może okazać się świetną zabawą ;) Wrocław jest piękny! Znajduje się na naszej liście marzeń. Z chęcią skorzystamy i odwiedzimy polecane miejsca ;p

    Serdecznie zapraszam na nasz blog, w którym dzielimy się naszym przygodami, planami, życiem! :)
    http://czarny-czerwony-zolty.blogspot.com/p/miejsca-marzen.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post :)
    Zapraszam do siebie http://copolecacie.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. We Wrocławiu mieszkam cale życie, więc nie mam porównania :)
    Nie sposób się tu nudzić : w sobotę m.in. zwiedziłam odnowioną Kaplicę Hochberga, wypiłam kawę na dachu Hotelu Monopol ***** w promieniach słońca a wieczór spędziłam na leżaku w Parku Staromiejskim na projekcji filmu Ida ... oczywiście wszystkie punkty sobotniego programu polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jednak potwierdza się, że mieszka się tam dobrze :)

      Usuń
  13. Uwielbiamy Wrocław...dla nas chyba numer jeden w Polsce :) Piękna starówka, słodkie krasnale, czekające za każdym rogiem dają temu miastu uroku :) Odwiedzamy zawsze chętnie zimą i latem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje miasto, miło oglądać je u Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. też lubię lato w mieście:)
    a pizza wygląda rzeczywiście kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedno z przyjemniejszych miejsc w Polsce według mnie. Równie ładny i ciekawy jak Kraków, ale nie ma AŻ tylu turystów :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Do Wrocławia zawsze chce się wracać. Stare miasto, kolorowe budynki i urocze uliczki tylko do tego zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszędzie dobrze, ale w Polsce najlepiej! ;) Nie trzeba jeździć do Barcelony czy Londynu, żeby się świetnie bawić :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Byłam kiedyś we Wrocławiu i największe wrażenie zrobiły na mnie stare kamienice. Są piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wrocław... miasto mostów i dwóch pięknych rynków. Zawsze chętnie tam wracam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam Wrocław, jest na prawdę przepiękny. Bardzo klimatyczny i przyjazny. Niestety nie miałam nigdy okazji pobyć w nim dłużej niż 1 dzień, może w końcu tego lata uda się zorganizować jakiś "długi" weekend żeby spędzić tam chociaż 4 dni :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wroclove, jak to mówią :D Piękne miasto, jedno z najlepszych w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  23. A wiecie, że ja jeszcze nigdy nie byłam we Wrocławiu, pomimo 36 lat:(

    OdpowiedzUsuń
  24. Dawno nie byłem we Wrocławiu, z chęcią odwiedził bym go ponownie. Piękne miasto i warto go odwiedzić. Szczerze polecam.
    PS.Szczególnie latem :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Moje ulubione Polskie miasto! W dodatku w nim mieszkam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Chciałabym ponownie zobaczyć Wrocław. Rzeczywiście jest w nim coś magicznego. Trudno zapomnieć o tym mieście.

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajne miasto. Lubię je choć nie miałam za wiele czasu na zwiedzanie. Klimat zdążył mi się jednak udzielić.
    Choć nie lubię upałów to tęsknię za kilkoma takimi cieplejszymi dniami. Pamiętam jak za czasów szkolnych czy studenckich nawet też maj był zawsze upalny. Na egzaminy jechałam na krótki rękaw. Teraz pogoda płata figle, ale już nie marudzę.

    OdpowiedzUsuń
  28. Robisz tak piękne zdjęcia, że nawet Wrocław, który dla mnie nie jest za piękny, na Twoich zdjęciach wygląda jak Budapeszt, bądź Praga :) Mimo, iż we Wrocławiu bywam często, to niektóre widoki widzę pierwszy raz.

    Zapraszam: http://podrozujzdominikiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Zapraszam to zapoznania się z moją historią.
    http://bol-ktorego-nie-zapomnisz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. moje miasto z wyboru, kosmopolityczne, po przejściach, ale dzięki temu otwarte i przyjazne bardziej niż Kraków i Warszawa.

    OdpowiedzUsuń
  31. Miasto bardzo przyjazne, uwielbiam tu wracać co jakiś czas. Na weekend majowy także wybieram się do Wrocławia, liczę jedynie na dobrą pogodę reszta na pewno się uda. W mieście jest co oglądać i gdzie pójść.

    OdpowiedzUsuń

TOP