2.6.15

Język angielski na Malcie? Czemu nie!

Marta Szmidt szkoła Maltalingua
Urlop na Malcie wspominam bardzo dobrze. Wyspa urzekła mnie swoją architekturą, klimatem, cudowną pogodą w połowie października, przepyszną kuchnią i ciekawym miksem kulturowym. Plusem jest też fakt, że jednym z języków urzędowych jest angielski - ułatwia to komunikację. Kiedy dostałam propozycję współpracy z jedną ze szkół językowych z Malty, nie wahałam się ani minuty. Kursy za granicą są świetną sprawą, mają wysoką skuteczność i są fajnym urlopem. Zainteresowana szczegółami takiej nauki, przepytuję dziś Martę Szmidt ze szkoły Maltalingua.

Dlaczego zdecydowałaś się wyjechać na Maltę, aby zacząć pracę w szkole językowej? 

Na wyspę wybrałam się po raz pierwszy właśnie na kurs języka angielskiego. Malta zauroczyła mnie od pierwszej chwili, mocno podciągnęłam się w angielskim i niedawno wróciłam na kolejny poziom kursu, gdyż byłam z niego bardzo zadowolona. W tym czasie poczułam, że chciałabym coś zmienić w życiu, pomyślałam o stażu w ciepłym miejscu... Po kilku miesiącach dostałam pracę na stałe w szkole językowej Maltalingua, a że cenię ją za profesjonalizm, zdecydowałam się tu zostać.

Basen z szkole Maltalingua
     
Czym Maltalingua wyróżnia się spośród innych szkół? Jest ich na Malcie dosyć dużo. 

Najważniejsze jest chyba to, że nasza szkoła jest w pełni akredytowanym członkiem EAQUALS, prestiżowej, międzynarodowej organizacji, która ocenia szkoły językowe weryfikując ich wyniki. Istniejemy dopiero od trzech lat, a oprócz nas tylko kilka szkół ją posiada. Dyrektor pochodzi z Londynu, ma bogate doświadczenie zawodowe, nasi nauczyciele to angielscy native speakers i są zobowiązani do posiadania lokalnego certyfikatu TEFL bądź międzynarodowych CELTA , DELTA lub ich odpowiedników. Sama szkoła jest nowoczesna i oferuje wspaniałe warunki do nauki języka.

        Szkoła językowa prawie przy plaży... tak, to brzmi jak wspaniałe warunki do nauki :) 

Mamy dwie szkoły. Ta dla dorosłych mieści się blisko morza, w niedawno odnowionym budynku z widokiem na zatokę St. Julian's. Znajdują się w niej nowoczesne sale lekcyjne, bezpłatny Internet, sala do samodzielnej nauki, recepcja i biblioteka. Na dachu natomiast jest ogromny taras z roślinami i basenem, gdzie kursanci spędzają przerwy. Szkoła dla młodzieży, w której zajęcia odbywają się w czasie wakacji mieści się w miejscowości Mellieha, jest po remoncie i oferuje bogatą infrastrukturę.

Spinola Bay w St.Julian's
   
W jaki sposób odbywa się dobór poziomów kursów? Przed wyjazdem czy na miejscu? 

Nasze kursy zaczynają się w poniedziałki i wówczas od 8.30 do 10.30 odbywają się testy, które mają wskazać poziom zaawansowania ucznia. Składają się z egzaminu pisemnego z gramatyki oraz wolnego pisania a następnie z ustnej rozmowy z wykładowcą, której wynik jest dla nas kluczowy.

    Jak wygląda rozkład dnia? Tylko nauka czy jest też chwila na odpoczynek i zwiedzanie?

Od razu po testach i przydziale do grup uczniowie rozpoczynają naukę. Zajęcia trwają od 9 rano i w zależności od kursu trwają do 12.30 (kurs standardowy 20 lekcji w tygodniu po 45 minut) lub do 15.00 (kurs intensywny 30 lekcji w tygodniu do 45 minut). Także czasu wolnego zostaje sporo! Można go wykorzystać w dogodny sposób, my ze swojej strony zatrudniamy osobę, która pomaga w organizacji wycieczek, odpowiada na wszelkie pytania. Wiele szkół korzysta z firm zewnętrznych, my stawiamy na zaufanie. Część wycieczek jest za darmo, inne za opłatą. Wybór duży, dla każdego.

Lekcja w szkole Maltalingua

Z jakich krajów macie uczniów? Czy grupy są międzynarodowe? 

Tak, są bardzo międzynarodowe! Można poznać u nas ludzi z całego świata. Najwięcej kursantów stanowią Niemcy (34%), Włosi (17%), Francuzi, Hiszpanie i Szwajcarzy, ale gościmy też uczniów z Chin, Japonii, Rosji, Polski czy nawet Madagaskaru! Kursanci są w różnym wieku, ale panuje bardzo przyjazna atmosfera, dzięki której wszyscy czują się dobrze i szybko nawiązują znajomości z innymi.

      Ile kosztuje taki kurs? Zawsze wydawało mi się, że to bardzo droga przyjemność...

Kurs standardowy, poza sezonem zaczyna się od 165 EUR za tydzień, do tego dochodzą koszty zakwaterowania (w apartamentach, różnych hotelach, u rodzin lub na własną rękę) oraz wydatków własnych. Im dłuższy kurs, tym lepsze promocje i różne rabaty. Życie na Malcie nie jest szczególnie drogie, więc z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że są to rozsądne pieniądze za wysoką jakość.

Zajęcia dodatkowe w szkole językowej

Faktycznie, wychodzi taniej niż w Wielkiej Brytanii, a przy tym jest cieplej!

Oferta nauki na Malcie jest bardzo konkurencyjna względem UK. W tej chwili bez problemu można znaleźć niedrogie przeloty z większych miast Polski, ceny w restauracjach i sklepach są zbliżone do tych w naszym kraju, a tygodniowy bilet autobusowy na całą wyspę kosztuje tylko 6 EUR! Pogoda jest przyjazna przez cały rok, a mieszkańcy serdeczni. Poza tym, jak wspominałaś, wyspa jest piękna.

A dlaczego warto wybrać akurat szkołę Maltalingua? 

Jeśli jeszcze Cię nie przekonałam, to dodam, że gościmy maksymalnie 80 uczniów, jest kameralnie, przyjaźnie. Oferujemy różne poziomy i rodzaje kursów, na bardzo wysokim poziomie. Kursanci się integrują, chętnie spędzają razem czas (także z nauczycielami, w czasie niektórych wycieczek), a co najważniejsze, bardzo pozytywnie oceniają postępy w nauce i czas spędzony w szkole. Zapraszamy!
Malta

W kilka miesięcy po opublikowaniu tego wpisu miałam przyjemność spędzić tydzień na Malcie ucząc się języka angielskiego. Zapraszam Was na moją relację ze szkoły językowej Maltalingua - czy było warto i czy faktycznie Marta mówiła prawdę? :) 

27 komentarzy:

  1. Ja byłam na kursie językowym w Anglii i ogólnie kursy tego typu polecam, dużo się nauczyłam, poznałam fajnych ludzi z którymi mam czas do dziś (część z nich udało mi się odwiedzić w ich krajach)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn nie czas a kontakt :)

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że będę miała okazję się przekonać :)

      Usuń
  2. bardzo fajna sprawa, nauka i wakacje w jednym, czyli najlepszy sposób na zdobywanie wiedzy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chciałam spróbować. Ale raczej myślałam o kursie hiszpańskiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałam skorzystać z takiego kursu, ale niestety był za drogi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mogłabym pracować w takim miejscu::)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przyjemna forma nauki w takim słonecznym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie kursy są super, można podszkolić język i poznać nowych ludzi z różnych kultur. Ja byłam w 2010 w Wiedniu na kursie niemieckiego i byłam bardzo zadowolona. Zajęcia były pon-pt 9-12, miałam więc dużo czasu na zwiedzanie miasta i jedzenie pysznych tortów :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale super .... :) Przyjemne z pożytecznym!
    http://wolnym-krokiem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. W takim miejscu to ja moge pracowac... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sam swego czasu byłem na takim kursie, który łączył naukę języka angielskiego z wypoczynkiem i zwiedzaniem - na prawdę fajna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  11. Malta jest piękna, warto dać jej szansę. Kiedyś się tam przeprowadzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem zakochana w Malcie. To do tej pory jeden z moich najlepszych wyjazdów. Taki kurs to dla mnie prawdziwe marzenie. Może kiedyś uda się zrealizować. Jak już tam zamieszkam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mogę tu pracować i mieszkać, może kiedyś się uda :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe, czy jeszcze kogoś szukają? Może udałoby załapać się na wakacje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta nie jest pracownikiem dorywczym i nie wyjechała tam na wakacje tylko pracuje na stałe w szkole mieszkając już na Malcie

      Usuń
  15. Kilka lat temu byłam na wakacyjnym kursie językowym języka włoskiego w Toskanii. Wcześniej uczyłam się kilka lat tego języka i znałam go bardzo dobrze, ale ciężko mi było mówić. Po miesiącu w tej szkole rozgadałam się i mówiłam nawet z szybkością rodowitej włoszki:). Moim zdaniem to świetny pomysł, bo można bardzo szybko nauczyć się języka, przełamać barierę związaną z mówieniem, a na dodatek wypocząć, pozwiedzać i poznać świetnych ludzi z różnych krajów.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł i to jeszcze na Malcie :) Mi się ta wysepka bardzo spodobała :) Czy dobrze zatem rozumiem, że wybywasz na kurs?

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne zdjęcia. Widać, że Malta to cudna wyspa ;) Z miłą chęcią bym ją odwiedziła ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Malta zauroczyła mnie od pierwszej chwili, cudowne i urokliwe miejsce! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Plaża nie rozprasza uczniów? Ja bym nie mogła się skupić

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowny pomysł! Moja koleżanka była i bardzo sobie chwali! Bardzo bym chciała pojechać na taki kurs , ale chyba włoskiego , bo obecnie tego języka się uczę:)

    OdpowiedzUsuń

TOP