4.8.15

Porto Katsiki - (podobno) najpiękniejsza plaża Lefkady

Porto Katsiki jest bez dwóch zdań jedną z największych atrakcji Lefkady. W zestawieniu 10 najlepszych plaż Grecji portalu greeka.com znalazła się na zasłużonym, trzecim miejscu. Szczerze mówiąc, nie dziwię się. 
Jest to naprawdę cudowne miejsce, chociaż w sezonie na pewno dramatycznie zatłoczone. Widoki jednak zapierają dech i zdjęcia nie oddają tego w żadnym stopniu.
Najłatwiej dostać się tam samochodem, nie wiem niestety czy jest to możliwe przy pomocy komunikacji miejskiej. Plaża położona jest na uboczu, na wybrzeżu południowo - zachodnim. Prowadząca do niej droga jest mocno zakręcona i dość wąska, ale oferuje cudowną panoramę.
Okolica jest bardzo spokojna, nie ma zabudowań ani większych miast. Na trasie mija się kilka wiosek, kozy przy szosie odpoczywające w cieniu drzew. Warto zatrzymać się na chwilę w miejscowości Athani, położonej około 10 km na północ od zatoki. Znajduje się tam kilka restauracji i punktów widokowych.
Widziałyśmy Porto Katsiki dwa razy - najpierw w czasie rejsu Deep Blue, a później pojechałyśmy tam w trakcie zwiedzania wyspy samochodem. Ze strony wody wygląda to zupełnie inaczej niż z lądu. Ze statku widać cały przylądek z latarnią morską i wysokie, idealnie białe skały w połączeniu z obłędnym turkusem Morza Jońskiego. Z klifów widać natomiast całą plażę i małe stateczki w dole.
Żeby położyć się na słońcu lub wykąpać trzeba pokonać ponad sto schodków prowadzących w dół. Jest trochę piasku i dużo kamieni, które nagrzewają się bardzo szybko. Do pływania warto mieć buty.
Klify dookoła plaży tworzą coś na kształt małego, skalistego "półwyspu" z kładką do spacerowania.
Nie wiem czy jest to najpiękniejsza plaża Lefkady. Wielu tak twierdzi. Nam podobała się bardzo, ale duże wrażenie zrobiły też na nas plaże Egremni i Kathisma. Każda z nich jest na swój sposób wyjątkowa, więc warto zobaczyć je wszystkie i ocenić samemu. Nawet w ciągu tygodniowego pobytu jest to możliwe. 

16 komentarzy:

  1. Plaża rzeczywiście piękna. Przy dzisiejszych upałach oglądanie takiej wody na zdjęciach to prawie jak masochizm;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam, że na pierwszym miejscu Balos na Krecie - myślę,że zasłużenie, choć Elafonissi też bardzo mi się podobała.

    Co do Porto Katsiki, to z góry wygląda obłędnie! Grecja w ogóle jest fajna, ostatnio marzy mi się Mykonos :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Można nacieszyć oko widokami....i to piękne drzewko, które już powoli stało się chyba jedną z atrakcji turystycznych tego miejsca ;) Początkowo ze zdjęć plaża Porto Katsiki wywarła na nas największe wrażenie, jednak w realu raczej byśmy postawili na Egremni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie pięknie pięknie! Ten kolor wody... Raj :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pięknie my byliśmy w tym roku na Krecie. Jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolor wody mnie zachwyca! (otoczenie też:) )

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pięknie, aż chciałoby się dać nura do tej turkusowej wody... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała plaża, oj taka mi się marzy bez tych tłumów, które teraz niestety są wszędzie nad polskim morzem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ladnie, bardzo ladnie, ale te mostki sa przerazajace :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie piękne zdjęcia :) aż by się chciało wykąpać i poopalać :) fantastyczna plaża :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowna plaża,aż chce się tam pojechać.
    Ja w tym roku byłam w Alpach i np. Nad jeziorem na wysokości w Lünersee. Sądzę iż moze wam się spodobać.
    Zapraszam do mnie. Dopiero zaczynam tę przygodę z blogerem. Mam nadzieję,że mnie odwiedzasz.
    Amy Veil.
    http://amy-veil-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. cudowna przejrzysta woda, po prostu raj! Kolejne miejsce do zwiedzenia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Połączenie błękitnej wody ze stromymi klifami wygląda majestatycznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Na blog trafiałam przypadkiem szukając w lato informacji o Lefkadzie. Chciałam Tobie podziękować, za te wszystkie wpisy :). Urocze miejsce i ludzie. Piękne plaże, które we wrześniu były czasami prawie puste. Przyjaźni ludzie nie zamęczeni jeszcze turystami. Na pewno chcę tam jeszcze wrócić, czułam się jak w domu. Gdzie pojechać w tym roku ? Co polecasz ? :D

    OdpowiedzUsuń

TOP